Son olarak bazı bölümleri arkadaşlar birleştirilip daha aktif duruma getirilebileceklerini önermişlerdi. Burada birleştirilmesi için öneriler bölümleri bir sırasıyla yazayım. Sadece benim önerdiklerim değil, arkadaşların da önerdikleri de var. Yani ben bunların tamamı birleştirilsin diye önermiyorum hatırlatmam gerekirse.
- Cilveli Keçi Hanı & Serbest Kürsü
- Kitapgah & Edebi Kürsü
- Ocakbaşı Hikayeleri & Kulaktan Kulağa
Esas belirlenmesi gerekenler, bu bölümlerin birleştirilmesi gerçekten de gerekli mi, site için iyi olur mu bunun yapılması ve birleştirildiğinde eski yazılara ne olacak, arşive mi yollanacak?
Tekrardan diğer başlıkta dediklerimi de belirteyim:
Biz bunu çok tartışmıştık zamanında Edebi Kürsü ve Kitapgah birleştirilsin mi diye, ama sonra ikisinin de gerekli bölümler olduğuna karar vermiştik. Yani birinde edebiyat ile ilgili her türlü konu tartışılırken diğerinde kitaplar tartışılıyor. Edebi Kürsü ikisine yeterli gibi görünse de bence değil, çünkü böyle bir sitede kitaplar için de ayrı bir bölümün olması gerekiyor aktif ya da değil ama yine de şart...
Serbest Kürsü ve Cilveli Keçi Hanı diye iki ayrı bölümün olması gerekli, çünkü ciddi olarak tartışmak isteyen Serbest Kürsü'ye, geyik amaçlı bir konu açmak isteyen Cilveli Kei Hanı'na açıyor, Serbest Kürsü'ye açılan başlığın geyik amaçlı olduğu anlaşıldığındaysa hemen Cilveli Keçi Hanı'na konuluyor.
Eğer iki başlık birleştirilirse sırf geyik amaçlı bir başlığı açan birine, buraya geyik yapmaya değil ben ciddi tartışma gelmiştim diyen biri olduğunda ne diyeceğiz ki, kendisine göre haklı çünkü. Ama geyik yaptı diye de birine kızamayız çünkü artık o bölümde ikisine de izin verilmiş olacak. Yani karışıklıklar olur, adam ciddi bir konuda bir şey tartışmak ister, biri geyiğine bir yanıt verir, diğeri bozulur. İyi düşünmek gerekir bence...
Edebi Kürsü ve Kitapgah konusunda fikirlerimi söylemiştim, böyle bir sitede iki ayrı bölümün bulunması daha doğru diye düşünüyorum ben.
Ama bana kalırsa "Kulaktan Kulağa" diye bölümün olması gereksiz, Ocakbaşı Hikeyeleri bölümü yeterli. Zaten Ocakbaşı Hikayeleri bölümüne genelde herkes kendi yazdığı şiir ve öyküleri paylaşıyor, ama Kulaktan Kulağa tarzında ya da şu anda devam eden bir ortak öykü şeklinde bir aktiviteye başlandığında benim yaptığım gibi öykü adının yanına parantez içinde ortak öykü ya da Kulaktan Kulağa diye belirtebilir.
Ortak öykü sadece belli kişilerin devam ettiği bir grup öyküsü iken, Kulaktan Kulağa isteyen herkesi sadece kendi karakterini değil, tüm kurguyu da devam ettirebildiği bir öykü olur.



