Sitedeki bölümlerin birleştirilmesi

Başka hiçbir yere uymadı dediğiniz mesajlar için.
Post Reply
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

Sitedeki bölümlerin birleştirilmesi

Post by catboy »

Diğer başlıkta belli bir yerden sonra yeni önerilerin paylaşılmasına da izin vermek amaçlı orada konuşulan önemli konuları ayrı bir başlık altında konuşmamız gerektiğini düşünüyorum. Böylece hem o başlığın amacına uygun olarak arkadaşlarımızın yeni önerilerde bulunmalarına fırsat vermiş oluruz, hem de son konuşulan güncel konuları daha rahat bir şekilde, ayrı bir başlıkta tartışırız düzgünce...

Son olarak bazı bölümleri arkadaşlar birleştirilip daha aktif duruma getirilebileceklerini önermişlerdi. Burada birleştirilmesi için öneriler bölümleri bir sırasıyla yazayım. Sadece benim önerdiklerim değil, arkadaşların da önerdikleri de var. Yani ben bunların tamamı birleştirilsin diye önermiyorum hatırlatmam gerekirse.

- Cilveli Keçi Hanı & Serbest Kürsü

- Kitapgah & Edebi Kürsü

- Ocakbaşı Hikayeleri & Kulaktan Kulağa

Esas belirlenmesi gerekenler, bu bölümlerin birleştirilmesi gerçekten de gerekli mi, site için iyi olur mu bunun yapılması ve birleştirildiğinde eski yazılara ne olacak, arşive mi yollanacak?

Tekrardan diğer başlıkta dediklerimi de belirteyim:
Biz bunu çok tartışmıştık zamanında Edebi Kürsü ve Kitapgah birleştirilsin mi diye, ama sonra ikisinin de gerekli bölümler olduğuna karar vermiştik. Yani birinde edebiyat ile ilgili her türlü konu tartışılırken diğerinde kitaplar tartışılıyor. Edebi Kürsü ikisine yeterli gibi görünse de bence değil, çünkü böyle bir sitede kitaplar için de ayrı bir bölümün olması gerekiyor aktif ya da değil ama yine de şart...
Serbest Kürsü ve Cilveli Keçi Hanı diye iki ayrı bölümün olması gerekli, çünkü ciddi olarak tartışmak isteyen Serbest Kürsü'ye, geyik amaçlı bir konu açmak isteyen Cilveli Kei Hanı'na açıyor, Serbest Kürsü'ye açılan başlığın geyik amaçlı olduğu anlaşıldığındaysa hemen Cilveli Keçi Hanı'na konuluyor.

Eğer iki başlık birleştirilirse sırf geyik amaçlı bir başlığı açan birine, buraya geyik yapmaya değil ben ciddi tartışma gelmiştim diyen biri olduğunda ne diyeceğiz ki, kendisine göre haklı çünkü. Ama geyik yaptı diye de birine kızamayız çünkü artık o bölümde ikisine de izin verilmiş olacak. Yani karışıklıklar olur, adam ciddi bir konuda bir şey tartışmak ister, biri geyiğine bir yanıt verir, diğeri bozulur. İyi düşünmek gerekir bence...

Edebi Kürsü ve Kitapgah konusunda fikirlerimi söylemiştim, böyle bir sitede iki ayrı bölümün bulunması daha doğru diye düşünüyorum ben.

Ama bana kalırsa "Kulaktan Kulağa" diye bölümün olması gereksiz, Ocakbaşı Hikeyeleri bölümü yeterli. Zaten Ocakbaşı Hikayeleri bölümüne genelde herkes kendi yazdığı şiir ve öyküleri paylaşıyor, ama Kulaktan Kulağa tarzında ya da şu anda devam eden bir ortak öykü şeklinde bir aktiviteye başlandığında benim yaptığım gibi öykü adının yanına parantez içinde ortak öykü ya da Kulaktan Kulağa diye belirtebilir.

Ortak öykü sadece belli kişilerin devam ettiği bir grup öyküsü iken, Kulaktan Kulağa isteyen herkesi sadece kendi karakterini değil, tüm kurguyu da devam ettirebildiği bir öykü olur.
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Bu sitenin en kritik konularindan birisi degil bence... Basliklarin kalmasi isteniyorsa kalabilirdi. Sitede iyi kotu bir duzen kurduk. Belki de siteyi guzel yapan bu amator havasi... Bu hali ile belki biraz antik bir sehre yerlesmis insanlari andiriyoruz. Ama belki de siteyi guzel yapan da bu...

Ben boyle bir birlesmenin siteyi daha duzenli hale getirecegini dusunuyorum. Yine de boylesi bir duzeni isteyip istemedigimizi de elbette kendimize sorabiliriz.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Ben bu birleşmenin olmaMAsı görüşündeyim. Vaktiyle sitede geyik yapılması yüzünden iyi bir tartışma çıkmıştı. Cilveli Keçi Hanı olmazsa millet diğer bölümlerde geyik yapıyor bu da tam anlamıyla düzeni bozuyor. Serbest Kürsü'yü yok etsek bu kez her başlık geyiğe dönebilir. Dolayısıyla ikisi ayrı dursun.

Edebi Kürsü ile Kitapgah da yine farklı şeyler. Hoş ikisini de sitecek pek kullanmıyoruz ama ikisinin de konuları farklı.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Re: Sitedeki bölümlerin birleştirilmesi

Post by Alenthas »

- Cilveli Keçi Hanı & Serbest Kürsü
Bence sorun olmaz, hem böylelikle ciddi başlıklar geyikle süslenebilir, geyik başlıklar ise bazı ciddi bilgiler içerebilir. Olabilir yani...

- Kitapgah & Edebi Kürsü
Bunu da birleştirip Edebiyat diye bir yer açılabilinir. Ama ayrı kalsa da olur gibi. İkisi de ayrı konular çünkü.

- Ocakbaşı Hikayeleri & Kulaktan Kulağa
Bunları birleştirmek karışıklığa sebep olabilir. Birleştirilen başlıkta bir hikaye başlatanlar yazılanın kulaktan kulağa şeklinde mi yoksa kendi hikayeleri olduğunu belirtmek durumunda kalırlar vs. Gerçi pek kulaktan kulağa yazan yok ama...
Image
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

birleştirmeyin kalsın böyle new post alarmı var sonuçta her forum ve topic'in sorun yok o yüzden ayrıca ana sayfanın sağ köşesindende yeni mesajları görebiliyoruz gayet güzel karışıklığa ve zahmete gerek yok bence
Dura
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 281
Joined: Tue Jan 27, 2004 10:00 am
Location: Derfas

Post by Dura »

bırakınız kalsın efenim.. ölümcül bir sıkıntı değil..
Aurë entuluva...!!
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

Post by catboy »

Tamam o zaman, sıkıntı yok. Diğer başlıkta 2 sayfadır bu konu konuşuluyordu, ben de ayrı olarak konuşulsun madem diğer başlıkta yeni konulara yer açılsın diye düşünmüştüm. Madem bunu o kadar da gerekli görmüyorsunuz, biz de o kadar gerekli görmüyorduk zaten... :)
Efla
Site Admin
Site Admin
Posts: 3913
Joined: Sat Apr 10, 2004 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by Efla »

Ben şahsen bölümlerin birleştirimesi konusunda neler düşündüğümü daha önce söylemiştim. Doğrudan nir yarar getireceğini sanmam. Ki birleştirilince potansiyel dezavantajlar da gözüküyor gibi.

Özellikle Cilveli keçi gerekli bir bölüm gibi. Ã?ünkü bazen normal muhabbetin içerisinde geyik olması işi eğlenceli kılsa bile konudan çok kolay sapılmasını sağlayabiliyor. Birkaç kişinin dialoguna dönüşebiliyor başlık. Ki bu serbest kürsüde görmek istediğimiz bir şey değil.

Yeri gelmişken buradan bir duyuru yapalım. Kulaktan kulağa ve Ocakbaşının birleştirilmesi tartışılmıştı. Saray birleştirilmesi yönünde karar aldı. Fakat eski bölümdeki mesajların ne yapılacağı konusunda sanırım fikir gerekiyor.

Doğrudan birleştirmek mesajları ocakbaşına aktarmak geri döndürülmez bir süreç ve başlıklara bakarak hangisinin ortak hikaye hangisinin bireysel hikaye olduğunu anlamak imkansız oluyor.

Mesajların silinmesi de arşiv açısından yazık olacak.

Arşiv bölümüne kaldırılınca da silinmişten farksız olmayacak çünkü hikayeler ayrı bir şekilde durmalı edebi değerleri var.

Ne düşünüyorsunuz bir fikri olan var mı?
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Bence şu anki hali makbuldür.
Kulaktan kulağa bölümü ile ocak başı birleştirilirse yeni kullanıcılar açısından bazı sorunlar yaşanabilir. Bazı can sıkıcı diyaloglar yaşanabilir.

Edebi kürsü ve kitapgah bence birlşeitirlebilir. Sorun yaratmaz ve benzer konulara eğilirler. Ancak ben edebiyattan anlamayan biri olduğumdan çekimser kalmayı yeğlerim.

Saygılarımla...
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

Darkgnome wrote:Bence şu anki hali makbuldür.
Kulaktan kulağa bölümü ile ocak başı birleştirilirse yeni kullanıcılar açısından bazı sorunlar yaşanabilir. Bazı can sıkıcı diyaloglar yaşanabilir.

Edebi kürsü ve kitapgah bence birlşeitirlebilir. Sorun yaratmaz ve benzer konulara eğilirler. Ancak ben edebiyattan anlamayan biri olduğumdan çekimser kalmayı yeğlerim.

Saygılarımla...
olsun ceza sahasında karambol yaratan futbolcular gibi o bölümler beğeniyorum ben :D
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Ya şimdi yapacağım itiraz saçma gelebilir ama..

Sanki Fantastik Edebiyat bölümünün altında 4 başlık, Rol yapma alanı bölümünün altında 3 başlık olmazsa bana site farklı gelecek. Böyle alışmışım ne yapayım :)
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Eh sen de alıştıysan Edmondcum... Biz ne yapalım? : ) ) ) )
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

Post by catboy »

Konu Ötesi'nin altında da bir sürü bölüm vardı, Çizgi roman için bile ayrı bölüm vardı ama hepsini Çalgı, Parşömen ve Sahne bölümünün içine almıştık topluca zamanında. Yani demek ki o kadar da insan rahatsız olmuyormuş, ona da alışırsınız eminim... :)
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Evet ama Konu Ötesi'nin altındaki başlıkların sayısı çoktu. Demek istediğim aynı şekilde Masaüstü FRP'nin altındaki başlıklara da eklemek ya da çıkarmak çok değiştirmeyecektir. Ama FRPWORLD.COM hakkında'nın altına yeni şeyler eklenmesi ya da çıkarılması yine bana siteyi farklı gösterecektir :)
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

bence hiç kurcalamayalım güzel böyle site, rahatsızlık yada kullanışsızlık yaratan bir görünüşü yokki, sonuçta saçma sapan forum siteleri gibi macintosh bölümünün altında Atatürk bölümü onun altında itiraf bölümü onun altında da adult bölümü yok yani :D
Post Reply