FRPWORLD den neler çıkartabiliriz

Başka hiçbir yere uymadı dediğiniz mesajlar için.
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Eee işte sabit kadroyu oluşturabilirsek, bu tabii ki güzel olur. Ama insanların önünü görmeleri o kadar kolay olmayabiliyor bazen...
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
occultsearcher
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 368
Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by occultsearcher »

lightflarer wrote:ya sabit bir kadro olsun, ama her isteyende yazabilsin yer oldukça, ayrıca o ay yada hafta o kişi yazamazsa herhangi bir kişi yeterli görülerek onun yerine yazsın nedir ki yani?
O iş o kadar kolay olsa keşke. İnsanlar her ay bin/iki bin/dört bin/her neyse kelime yazmak için motivasyon veya konu bulamayabiliyorlar. Mesela Kaleidoskop'u yayınlamaya başladığımda beş yazardık, herkes ayda bir yazı yazsa, hiç kimsenin üst üste iki hafta yazı yazması gerekmiyordu fakat ne yazık ki bu uçuk bir ütopya olarak kaldı.
Bu internetsel hadiselerde motivasyon kolay kaybedilir ve disiplin zor sağlanır. Eli kamçılı bir editör çok iyi işler çıkarabilir fakat o kamçının ne kadar işe yarayacağı da kamçılananın derisinin sertliğiyle alakalıdır.
Bu işlere gazla başlanır fakat disiplinle devam edilir, bu yüzden dikkat edin.
Bir de tabi "hölölöy dergiiii" benim en sık duyduğum ve genellikle en kolay yalan olan hadisedir. Bunu TFB'de de demiştim, kimse dinlemedi. Dergi dediğin şey, "abi nassı da dergi çıkarıyoz var ya ufff" diye başlanan bir şey değildir. Sağlam bir alt yapı gerektirir.
Misal, şu an çıkaracağınız dergi, A, B sitelerinin aylık/iki aylık olarak çıkardığı yayınlardan bir farklılık veya bir üstünlük içermezse, anca şu an sitede haftada bir online olan 20-30 kişi okur. Yaptığınız işin farklı olması filan önemli bir kavramdır.
Gazlanmadan önce altyapınızı kurun derim.
M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

occultsearcher wrote:
lightflarer wrote:ya sabit bir kadro olsun, ama her isteyende yazabilsin yer oldukça, ayrıca o ay yada hafta o kişi yazamazsa herhangi bir kişi yeterli görülerek onun yerine yazsın nedir ki yani?
O iş o kadar kolay olsa keşke. İnsanlar her ay bin/iki bin/dört bin/her neyse kelime yazmak için motivasyon veya konu bulamayabiliyorlar. Mesela Kaleidoskop'u yayınlamaya başladığımda beş yazardık, herkes ayda bir yazı yazsa, hiç kimsenin üst üste iki hafta yazı yazması gerekmiyordu fakat ne yazık ki bu uçuk bir ütopya olarak kaldı.
Bu internetsel hadiselerde motivasyon kolay kaybedilir ve disiplin zor sağlanır. Eli kamçılı bir editör çok iyi işler çıkarabilir fakat o kamçının ne kadar işe yarayacağı da kamçılananın derisinin sertliğiyle alakalıdır.
Bu işlere gazla başlanır fakat disiplinle devam edilir, bu yüzden dikkat edin.
Bir de tabi "hölölöy dergiiii" benim en sık duyduğum ve genellikle en kolay yalan olan hadisedir. Bunu TFB'de de demiştim, kimse dinlemedi. Dergi dediğin şey, "abi nassı da dergi çıkarıyoz var ya ufff" diye başlanan bir şey değildir. Sağlam bir alt yapı gerektirir.
Misal, şu an çıkaracağınız dergi, A, B sitelerinin aylık/iki aylık olarak çıkardığı yayınlardan bir farklılık veya bir üstünlük içermezse, anca şu an sitede haftada bir online olan 20-30 kişi okur. Yaptığınız işin farklı olması filan önemli bir kavramdır.
Gazlanmadan önce altyapınızı kurun derim.
ya benim gibi gaz ve motivasyondan çok bunu bir hizmet olarak gören bir kaç insan mutlaka vardır. Yani tartışacak ve yazacak konu olduğu sürece herkes birşeyler yazabilir insanların ilgisini çekecek yazabilir.
occultsearcher
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 368
Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by occultsearcher »

lightflarer wrote:ya benim gibi gaz ve motivasyondan çok bunu bir hizmet olarak gören bir kaç insan mutlaka vardır. Yani tartışacak ve yazacak konu olduğu sürece herkes birşeyler yazabilir insanların ilgisini çekecek yazabilir.
İşin kötüsü "hizmet" gibi bir motivasyonla çıktığında daha ağır yaralanma ihtimalin var. Dediğim gibi, o kadar uğraşıp yazdığın yazıyı hepi topu 30 kişinin okuyup, hepi topu 1 kişinin yorum yazdığını gördüğünde o motivasyon devam edemiyor.
Onun yerine "bu işi seviyor ve beni geliştirdiğini düşünüyorum" gibi bir motivasyon, insanı, uzunca bir zaman hiçbir kazanç olmasa da (buradaki kazanç, parasal olarak algılanmamalıdır) götürebiliyor.
Dolayısıyla, bu işi sevdiği için yapan ve az çok görev bilincine sahip insanlar bulmak lazım.
Ya da bir opsiyon iteleyip yuvarlanmaya başlarsınız, zaten etrafta makul insanlar varsa patlamadan işler rayına oturur.
Ama hala, şu an ortalıkta dolanan diğer e-yayınları takip etmenizi ve bunlardan farklı bir şey ortaya çıkarmanızı tavsiye ederim.
M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
Post Reply