Yunan Mitolojisi Severlere
-
Aegron Linwelin
- Kullanıcı

- Posts: 2614
- Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
- Location: Bursa
- Contact:
Yunan Mitolojisi Severlere
http://aegron.yamci.com/ diye bir site açtım. Yunan mitolojisi severler için hoş yazılar bulabilirler. Herkesi bekliyorum 
Thanks Mario but The princess is in another castle!!

Ama Anadoluda Yunan Mitolojisinin epey izinin olduğunu unutmamak lazım. Mısırsa bize uzak.. En azından etkisini Anadoluya yayamamış bir devlet. Açıkçası ben severim Yunan Mitolojisini. Hoş hikayeleri vardır.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Bu durumda DnD yi Yunan Mitolojisine benzetmek daha doğru olur sanırım. : ) ) ) ) Elbette etkilenmişlerdir bence de... Sonuçta DnDnin üretildiği ABD Yunan kültüründen epey etkilenmiş bir toplum. Ama örneğin Yüzüklerin Efendisi ( onun yazarı ingilizdi gerçi ) çok daha fazla İngiliz halk öyküleri havası taşıyan bir kitap yazmıştı.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
-
Aegron Linwelin
- Kullanıcı

- Posts: 2614
- Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
- Location: Bursa
- Contact:
-
lightflarer
- Kullanıcı

- Posts: 639
- Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am
mitolojinin hiç bir türünü sevmiyorum açıkçası, amatörce yazılmış fantastik senaryolara benziyorlar. Tamam o zamanın insanları şimdikiler kadar donanımlı değil ama devlet yönetimi ve devlet yapısı hakkında bu kadar gelişmiş düşünceleri olan insanların olduğu yerde bu tür sallamaların yapılması komik
gerçi Sokrates'i tanrılara inanmıyor diyerekten zehirleyerek öldürmüş olmaları klasik bir bilgisiz ve içten pazarlıklı kalabalık kitle vs. güçlü ideallerin adamları durumunu yaratıyor ama (gerçi güçlü idealler dediğim adamlar bilginin doğuştan geldiğini falan söylüyor o da ayrı bi durum) yine de çok garip bu mitolojik senaryolar, komik ayrıca.
Yunan mitolojisine ilgisi olanların "Clash of the gods" adlı belgeseli seyretmelerini tavsiye ederim. İlerleyen bölümlerinde Yunan mitolojisinden uzaklaşsa da zevkli bölümler sunmaya devam ediyor. Mesela Middle earth ile Midgard'ın aslında aynı şey olduğunu bu belgeselde öğrendim.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
Ama Sokrates in hikayesinde bile bildiğim kadarı ile Delfi Kahini ile ilgili ilginç bir nokta vardır. Aslında Delfi Kahinleri Yunan mitolojisinin belki en ilginç yanlarından birisi.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Sümer, Mısır ve sonrasında Yunan kültüründeki efsaneler birbirine benzerlikler içerir. Güzel efsaneler diğer toplumlara da bir şekilde adapte olmuştur. Gılgamış'ın Herkül'e, Dumuzi ve İnanna hikayesinin Habil ve Kabil hikayesine benzerliği genel olarak bilinenlerdir.
Yüzüklerin efendisine gelince Almanların destanı "Nibelungen yüzüğü" Siegfried'in hikayesi ile çok büyük benzerlikler içerir. Siegfried'e gelince o da Kral Arthur efsanesine benzerlikler gösteren bir destan kahramanıdır.
Yüzüklerin efendisine gelince Almanların destanı "Nibelungen yüzüğü" Siegfried'in hikayesi ile çok büyük benzerlikler içerir. Siegfried'e gelince o da Kral Arthur efsanesine benzerlikler gösteren bir destan kahramanıdır.
Belki açıkçası Gılgamış'ı ben Herkülden daha çok severim. Herkül ne bileyim bana biraz fazla.... babasının desteği ile işler başaran birisi gibi gelir. Biliyorum babasının desteği birçok yerde işine yaramıyor, çok acı da çekiyor. Yine de ne bileyim bir türlü ısınamadığı mitoloji karakterlerinden birisi... Ben mesela Yunan Mitolojisinde Parisi çok severim. Bilgelik, Güç ve Aşk arasında seçim yaptığında aşkı seçiyor sonuçta... : ) ))
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
-
Aegron Linwelin
- Kullanıcı

- Posts: 2614
- Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
- Location: Bursa
- Contact:
Gelecek maddede Paris'i mi yazsam ne?Firble wrote:Belki açıkçası Gılgamış'ı ben Herkülden daha çok severim. Herkül ne bileyim bana biraz fazla.... babasının desteği ile işler başaran birisi gibi gelir. Biliyorum babasının desteği birçok yerde işine yaramıyor, çok acı da çekiyor. Yine de ne bileyim bir türlü ısınamadığı mitoloji karakterlerinden birisi... Ben mesela Yunan Mitolojisinde Parisi çok severim. Bilgelik, Güç ve Aşk arasında seçim yaptığında aşkı seçiyor sonuçta... : ) ))
Thanks Mario but The princess is in another castle!!

-
Aegron Linwelin
- Kullanıcı

- Posts: 2614
- Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
- Location: Bursa
- Contact:

