Sacokhan kardes... Zaten tartismanin bitmesine gerek yok ki, biz de tartisalim.... Devam ettikce ederiz, boylece hem bir seyler ogrenmis farkli bakis acisi ile dusunmus oluruz, hem de bence eglenmis de oluruz...
Catboy kardes, senin bakisina gore o zaman Jules Verne in bazi romanlarina da fantastik diyebilir miyiz? Simdi aklima gelen Yerin Merkezine Seyahat var mesela... Elbette yuzde yuz emin olamayiz ama ( bence hicbir bilimsel teorinin ne dogrulugundan ne de yanlisligindan yuzde yuz emin olmak imkansiz ) sanirim Yerin Merkezine Seyahat teki arka planin buyuk olcude yanlis oldugu soylenebilir.
Ya da mesela bildigim kadari ile Asimov un Venuste var olan bir uygarligi anlattigi bir romani vardi. Yani o donemin bilimsel hipotezlerinden birisi Venuste tropikal bir iklimin oldugu idi sanirim roman da oradan esinlenmisti.
Kisacasi bir teorinin ya da kesine yakin olarak yanlis oldugunun ortaya cikmasi o teoriden esinlenmis hikayeyi bilimkurgu olmaktan cikarir mi?
Belki cikarir ama iste benim aklim buna iki nedenle yatmiyor... Ikincisi daha once de yazdigim gibi her hangi bir bilimde "kesin" sozcugunun cok da faydali bir sozcuk oldugunu dusunmuyorum. En kesin dogru ya da yanlis gorunen teori ve yasalar bile mevcud kanit ve gozlemler isiginda kesindir bence. Ikincisi bu durumda bilim ilerledikce bilimkurgu romani sayilan veya sayilmayan kitaplar surekli degisecektir bu durumda... Hatta belki binlerce yil once yazilan kimi fantastik kitaplar bile bilimkurgu haline gelebilir. ( Yani cok guclu bir ihtimal degil ama bence busbutun imkansiz da degil )
Acikcasi ben dogrulugunu ve yanlisligini onemsemeden esin kaynaginin bilim olup olmadigina bakilmasini daha dogru buluyorum.
Bilim Kurgu
Neyse arkadaşlar... Sonuç olarak tartışmanın uzlaşma ile bitmesine gerek yok. Tüm kavramlar görecelidir. Her birimiz kendi bakış açımızı zenginleştirdiysek tartışma faydalı olmuş demektir ki en azından benim açımdan faydalı oldu...
Hmm yalnız bilimkurgu bölümü açılırsa da sanırım bu tartışmalar devam edebilir. Bence en iyisi tanımı olabildiğince geniş tutmak eğer bölüm açılırsa... Elbette belli sınırlar olmalı... Ama zaten en geniş tanım da, sonuçta kendine özgü bir takım sınırlar tanımlayacaktır.
Sonuç olarak insanlar ne kadar istedikleri konuyu tartışmakta özgür olursa o kadar iyi olur.
Hmm yalnız bilimkurgu bölümü açılırsa da sanırım bu tartışmalar devam edebilir. Bence en iyisi tanımı olabildiğince geniş tutmak eğer bölüm açılırsa... Elbette belli sınırlar olmalı... Ama zaten en geniş tanım da, sonuçta kendine özgü bir takım sınırlar tanımlayacaktır.
Sonuç olarak insanlar ne kadar istedikleri konuyu tartışmakta özgür olursa o kadar iyi olur.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
-
lightflarer
- Kullanıcı

- Posts: 639
- Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am
