Bu arada ben de Machinarium'dan esinlenerek ekledim robotları, iyi ki de yapmışım. Bundan önce başka bir gezegenden köleler getirdiklerini planlamıştım ama o zaman umduğumdan daha karanlık bir hikaye olurdu. Robotlar sayesinde hikayeyi "metalik" gri yapmayı başardım. Sevecen ama karanlık
Öizdiklerimiz....
Muhteşem olmuş, sanki tuvalde çalışılmış gibi görünüyor.
Bu arada ben de Machinarium'dan esinlenerek ekledim robotları, iyi ki de yapmışım. Bundan önce başka bir gezegenden köleler getirdiklerini planlamıştım ama o zaman umduğumdan daha karanlık bir hikaye olurdu. Robotlar sayesinde hikayeyi "metalik" gri yapmayı başardım. Sevecen ama karanlık
Bu arada ben de Machinarium'dan esinlenerek ekledim robotları, iyi ki de yapmışım. Bundan önce başka bir gezegenden köleler getirdiklerini planlamıştım ama o zaman umduğumdan daha karanlık bir hikaye olurdu. Robotlar sayesinde hikayeyi "metalik" gri yapmayı başardım. Sevecen ama karanlık
Arkadaşlar aslında ben genelde böyle bir şeyler çizebilenlere özeniyorum genelde kendim pek beceremiyorum. Babam sanat tarihi öğretmeni resim de yapıyor aynı zamanda (merak edenler olursa: http://picasaweb.google.com/osmanaltinuc/Resimlerim#) Ama bana pek yetenek bulaşmamış belki genlerde vardır ama ben kullanmayı iblmiyorumdur.
Asıl söylemek istediğim böyle basit çizimler yapmak içni renklendirme falan yapmak için nereden başlamalıyız nelere dikkat etmeliyiz fantastik çizim yapmanın püf noktaları nelerdir tarzında bir yazı ya da bir şeyler yazan olursa güzel olmaz mı?=)
Asıl söylemek istediğim böyle basit çizimler yapmak içni renklendirme falan yapmak için nereden başlamalıyız nelere dikkat etmeliyiz fantastik çizim yapmanın püf noktaları nelerdir tarzında bir yazı ya da bir şeyler yazan olursa güzel olmaz mı?=)
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
-
Possessed
- Site Çizeri
- Posts: 958
- Joined: Mon Mar 13, 2006 10:00 am
- Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
- Contact:
Vay vay ne cevherlerimiz varmış. Alenthas, enteresan bir konsept kurmuşsun. Benim de çocuklara hitap eden bir projem vardı, gel gör ki karanlık ve felsefik bir şey oldu çıktı
Tarantino seven adamdan çocuk öyküsü çıkmazmış...
Artemis Entreri, özel brush kullanmadın sanırım, normal çizip filtreledin. Çok hoş olmuş.
Efla, senin babana buradan bir galeri açalım
Aslında resim çizmek biraz içinden gelebilirse çalışılarak yapılabilir bir şey. Bende yetenek yok deyip üzülmemek lazım. Resim çizmek bir çeşit el alışkanlığı aslında.
Bu da benden olsun, demin arkadaşla yazışırken MSN'deki el yazısı uygulamasında çizmiştim. 2 dakikada falan çizdim, özenmedim pek. Profilden bakış hoşuma gider...

Belki ayarlayabilirim bir şeyler. Ama ben de profesyonel değilim, eğitim almadım. Sadece kendi deneyimlerimi aktarabilirim. 
Artemis Entreri, özel brush kullanmadın sanırım, normal çizip filtreledin. Çok hoş olmuş.
Efla, senin babana buradan bir galeri açalım
Bu da benden olsun, demin arkadaşla yazışırken MSN'deki el yazısı uygulamasında çizmiştim. 2 dakikada falan çizdim, özenmedim pek. Profilden bakış hoşuma gider...

Bunun muhataplarından biri ben miyimEfla wrote:Asıl söylemek istediğim böyle basit çizimler yapmak içni renklendirme falan yapmak için nereden başlamalıyız nelere dikkat etmeliyiz fantastik çizim yapmanın püf noktaları nelerdir tarzında bir yazı ya da bir şeyler yazan olursa güzel olmaz mı?=)
I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
Kesinlikle katılıyorum.Possessed wrote:Bende yetenek yok deyip üzülmemek lazım. Resim çizmek bir çeşit el alışkanlığı aslında.
Sanırım tablet var sende değil mi? Fareyke mümkünatı yok o kadar düzgün çizemezsin!
-
Artemis Entreri
- Kullanıcı

- Posts: 1521
- Joined: Tue Jun 14, 2005 10:00 am
- Location: İstanbul
- Contact:
Eskilerden devam edeyim madem. Bu güzel başlığı kirletiyorsam söyleyin daha paylaşmam 
Bu resimi, daha önceden başladığım bir serinin ilk resmi olarak çizmiştim.
Yine photoshopda bilimum filtreleme işlemleriyle çizilmiştir. Serinin ismi "ikilem"di.
Mantığı şu: Birisine, aklına gelen ilk iki kelimeyi söylemesini istiyorsunuz, ardından
bu iki kelime ile ilgili sizin aklınıza ne gelirse 1 saat içerisinde çizip, hikayesini yazıyorsunuz.
Kelimeler: Günbatımı, uzanmak.

Hep zamanın peşinden gitmek, ona meydan okumaktı hayali. Hiç yemek yemedi, hiç su
içmedi, hiç uyumadı, dinlenmedi, hiç arkadaşı olmadı onun, hiç sevmedi... Hiç zaman
kaybetmeden zamanın peşinden gitti. Gölgesi sürekli arkasında kalırdı. Çok yaklaştı,
ama zamanı yenemedi...
Bir akşam üzeri, gün denizlerin ardında batarken, zaman ona meydan okudu.
Karanlıklar çevreledi etrafını, ama o asla pes etmedi. Böyle yenilemezdi.
Zaman, onu alt edemezdi. Kendi hayatını kendisi bitirdi ve hayatında ilk defa
uzandı gün batımına karşı. Gülüyordu. Günü batmıştı. Zamanı gelmişti...
Bu resimi, daha önceden başladığım bir serinin ilk resmi olarak çizmiştim.
Yine photoshopda bilimum filtreleme işlemleriyle çizilmiştir. Serinin ismi "ikilem"di.
Mantığı şu: Birisine, aklına gelen ilk iki kelimeyi söylemesini istiyorsunuz, ardından
bu iki kelime ile ilgili sizin aklınıza ne gelirse 1 saat içerisinde çizip, hikayesini yazıyorsunuz.
Kelimeler: Günbatımı, uzanmak.

Hep zamanın peşinden gitmek, ona meydan okumaktı hayali. Hiç yemek yemedi, hiç su
içmedi, hiç uyumadı, dinlenmedi, hiç arkadaşı olmadı onun, hiç sevmedi... Hiç zaman
kaybetmeden zamanın peşinden gitti. Gölgesi sürekli arkasında kalırdı. Çok yaklaştı,
ama zamanı yenemedi...
Bir akşam üzeri, gün denizlerin ardında batarken, zaman ona meydan okudu.
Karanlıklar çevreledi etrafını, ama o asla pes etmedi. Böyle yenilemezdi.
Zaman, onu alt edemezdi. Kendi hayatını kendisi bitirdi ve hayatında ilk defa
uzandı gün batımına karşı. Gülüyordu. Günü batmıştı. Zamanı gelmişti...
Been there. Seen that. Got the scars.
-
Aegron Linwelin
- Kullanıcı

- Posts: 2614
- Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
- Location: Bursa
- Contact:
-
Possessed
- Site Çizeri
- Posts: 958
- Joined: Mon Mar 13, 2006 10:00 am
- Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
- Contact:
Eh yani tablet kullandımAlenthas wrote:Sanırım tablet var sende değil mi? Fareyke mümkünatı yok o kadar düzgün çizemezsin!Ã?f, tablet almam lazım ya
Photoshopta bir şeyler çizerken en küçük çizgi için pen kullanmak zorunda kalıyorum.
Tabletten önce ben de pen tool ile çiziyordum photoshopta, baya uzmanlaştım diyebilirim
I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
Valla alalım yav. Benim eski kız arkadaşta vardı bir tane, böyle çizebilmek için bastırıyordun falan. Onu görünce direkt soğudum tabletlerden, imkanı yok bastırarak çizemem ben. Böyle yumuşak yumuşak olacakPossessed wrote:Sana da alalım bir tane; uzun zaman araştırdım, en ucuz ve kaliteli bu benim aldığım. Sende de Wacom gibi çok kaliteli tablet alacak bütçe yoksa benimkini tavsiye ederim.
İşte benPossessed wrote:Ã?nce kurşun kalemle çizeceğimi çizip tarayıcı ile bilgisayara atıyordum sonra pen tool ile üstünden çizip boyuyordum.
İyi dedin de onunla seçildikten sonra boyanan yerler çarpık çırpık oluyor. Aynı zamanda benim çizim tekniğim de saçaklı saçaklı olduğundan dolayı iyice batırıyordwaxer wrote:Magnetik Lasso Tool.Alenthas wrote:Aslında line tool'la pen tool'u birleştirseler bana büyük bir iyilik yapmış olacaklar. Çizgi çizebilmek için çizeceğim yerlerin üzerinden geçtikten sonra bir de geri dönmek gerekiyor, bu sefer yamuk yumuk oluyor falan... Var mı bunun bir çaresi?
Artemis kardeş... : ) ) Resmin de şiirin gibi desem... Anlatmak istediğin bir şey var ve renkler onu en iyi ifade edecek şekilde yerlerini almışlar....
Possesed in resmini görünce ilk şunu düşündüm. Kırmızı çizgilerin bir araya gelmesi ile ilk aklıma gelen yüz resmi... Ama acaba başka bir resim başka bir anlam var mı diye de baktım. ( Var mıydı ? )
Doğrusu birbirleri ile bağlantısı olmayan çizgilerin insan zihninde birleşip şekiller oluşturması beni hep büyülemiştir.
Possesed in resmini görünce ilk şunu düşündüm. Kırmızı çizgilerin bir araya gelmesi ile ilk aklıma gelen yüz resmi... Ama acaba başka bir resim başka bir anlam var mı diye de baktım. ( Var mıydı ? )
Doğrusu birbirleri ile bağlantısı olmayan çizgilerin insan zihninde birleşip şekiller oluşturması beni hep büyülemiştir.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
şu filtre kullanma konusunu bir özet anlatır mısınız? Nedir filtre, neden kullanılır, neden önemli, nasıl vs? "Filtre mi kullandın?" filan diye sorunca ben anlamıyorum ama merak ediyorum.
Edit: öğrendim biraz gerçi başka kaynaktan; aslında ben de fotoşopta kullanıyorum glow, blur, dropshadow vs gibi efektlermiş sanırım.
Edit: öğrendim biraz gerçi başka kaynaktan; aslında ben de fotoşopta kullanıyorum glow, blur, dropshadow vs gibi efektlermiş sanırım.
Anlatayım efenim (ehehehe gaza geldim). Filtre photoshoptaki önceden hazırlanmış değişik desenler olmakta. Bunlarla bir resmi mozaikleştirebilir, eskiz gibi görünmesine sebep olabilir ve buna benzer acayip acayip şeyler yapabiliriz. O kadar acayip ki nasıl tarif edeyim bilemedim şimdi.dwaxer wrote:şu filtre kullanma konusunu bir özet anlatır mısınız? Nedir filtre, neden kullanılır, neden önemli, nasıl vs? "Filtre mi kullandın?" filan diye sorunca ben anlamıyorum ama merak ediyorum.
http://www.creativestoke.org.uk/blackskyaction.jpg
Gibin...
Bu çok basit ama ya, fitre bile kullanmaya gerek yok bunu yapmak için...
-
Possessed
- Site Çizeri
- Posts: 958
- Joined: Mon Mar 13, 2006 10:00 am
- Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
- Contact:
Alenthas'a ek yapayım, Photoshop'ta Filter diye bir sekme var. Burası fotoğraf veya resim üzerinde baya detaylı bir oynamaya imkan tanımakta. Ã?oğu foto-manipülasyon bu şekilde yapılıyor, birkaç filtrelemeyi üst üste yapınca enteresan işler çıkarabilirsin. Bir sürü efekt var burada. İşte aşağıda Filter sekmesini gösterdim. Ã?rneğin seçtiğin resmi Sketch sekmesindeki "grafic pen" ile kalemle çizilmiş hale sokabilirsin. Alta ona bir örnek koyuyorum, eskisi ve yenisi şeklinde. şimdi yaptım, zor bir işlem değil.




I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..

