Loncalar ve Toplum
Aslında köle tanımı loncaya çok uymuyor bence hatta bu tür organizasyonlarda köleden en uzak yapı loncalarda bulunur kimi zaman üyeler bir görevi kabul etmek için bile zorlanmazlar yalnız orada bulunmanın bedeli vardır ve onu ödemeleri gerekir bunu nasıl ödeyecekleri bile kendilerine kalmıştır. Kısaca zannedildiği kadar da köle efendi ilişkisi yok hatta herkesin kendi ahlaki yapısına uygun görev seçme şansı bile çoğu zaman bulunur sadece oradaki her şeyin tüm ilişkilerin taktirlerin aslında bir yalanın üzerine kurulması gerçeği vardır (bazen lonca üyeleri birbirlerine kardeşim diye bile hitab eder) bu insanı en çok rahatsız eden şeydir bir de sen ahlaken doğru bir şey yapıyor olsan bile sonuçta sana göre ters şyler de yapan bir organizasyonu güçlendirilmesine katkıda bulunma gerçi artık yavaş yavaş ne için çalışırsan çalış bunun pek de değişmediğine inanmaya başladım.
Loncalar nasıl rekabet ederler. Ã?yle uzun cevap verilebiliecek bir soru ki bu... Bir yöntem birbirlerini ihbar ederler. Birbirlerinin içlerine adam sokarlar. Bunun dışında direk saldırabilirler. Silahlarını işlemez hale getirirler. Birbirlerinin gelir kayneklarını kurutmaya çalışırlar örneğin bir lonca ticaret gemilerinden haraç alıyorsa o şehre bir ay gemi gelmemesini sağlamak yöntem olabilir. Ne olursa olsun bildiğim kadarı ile centilmence rekabet eden çok azdır ve kullandıkları yöntemlerin ciddi anlamda sınırı yok.
Değişik bir şey hırsız loncalarını inceleme olanağı bulmuştum daha önce ama görebildiğim kadarı ile bazı insanlar için neredeyse kaybedilecek hiç bir şeyin olmamasından söz edilebiliniyor.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Yaa şöyle bazı insanlar o kadar kötü duruma düşüyolar ki ellerinde kaybedecekleri hiçbir şey kalmıyor ne bir dostluk ne bir özgürlük kırıntısı böyle insanlar için loncaya girme kararı almak daha kolay sanırım.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Loncalar çok şey sağlar. Ã?ömezler için veya belli bir konuda bilgi sahibi olmayanlar için eğitim imkanı. Bunlara bu işleri öğretebilecek birisinin yanına çırak verdirebilirler.
Ondan sonra bir hırsız bir iş arıyorsa yetenek seviyesine göre işler ve ona uygun müşterilerle buluşmasında yardımcı olurlar. Bir de komisyon alırlar tabi.
Onun dışında zaten aklınızda yapacağınız bir iş varsa loncaya ücretini ödemek kaydıyla o yer hakkında istihbarat alabilirsiniz. Misal o yerin altından geçen lağımların haritası.
Gerekirse tek başınıza yapamayacağınız işler için size katılabilecek ortaklar bulabilirsiniz. Bunlar pek güvenilir ortaklar değildir ancak hangisinin ne kadar ve hangi konuda güvenilir olduğunu bulmak da loncayla iş yapan hırsıza kalıyor. Bir hırsızın yeteneğini belirleyen unsurlardan birisi de karşıdaki insan hakkında doğru bir yorumda bulunabilmek değil midir zaten?
Hem ayrıca dışarıdan bulamayacağınız hırsızlıkla ilgili ekipmanları (hangi dükkandan etkili bir zehir veya çilingir seti bulabilirsiniz ki? veya daha "hoş" şeyleri?) bulmanıza ve paranız yetiyorsa satın alabilmenize de olanak sağlar. O ekipmanlarla da siz işlerinizi daha rahat görebilirsiniz. Hatta bazen o işi görebilmenizin tek yolu o ekipmandır.
Loncaların çok yararı vardır. Talihli bir kaç kişiye çok sağlam dostluklar bile sunabilir lonca. Bunun az olduğunu kabul etmek gerekir ama vardır onu da kabul etmek gerekir.
Ondan sonra bir hırsız bir iş arıyorsa yetenek seviyesine göre işler ve ona uygun müşterilerle buluşmasında yardımcı olurlar. Bir de komisyon alırlar tabi.
Onun dışında zaten aklınızda yapacağınız bir iş varsa loncaya ücretini ödemek kaydıyla o yer hakkında istihbarat alabilirsiniz. Misal o yerin altından geçen lağımların haritası.
Gerekirse tek başınıza yapamayacağınız işler için size katılabilecek ortaklar bulabilirsiniz. Bunlar pek güvenilir ortaklar değildir ancak hangisinin ne kadar ve hangi konuda güvenilir olduğunu bulmak da loncayla iş yapan hırsıza kalıyor. Bir hırsızın yeteneğini belirleyen unsurlardan birisi de karşıdaki insan hakkında doğru bir yorumda bulunabilmek değil midir zaten?
Hem ayrıca dışarıdan bulamayacağınız hırsızlıkla ilgili ekipmanları (hangi dükkandan etkili bir zehir veya çilingir seti bulabilirsiniz ki? veya daha "hoş" şeyleri?) bulmanıza ve paranız yetiyorsa satın alabilmenize de olanak sağlar. O ekipmanlarla da siz işlerinizi daha rahat görebilirsiniz. Hatta bazen o işi görebilmenizin tek yolu o ekipmandır.
Loncaların çok yararı vardır. Talihli bir kaç kişiye çok sağlam dostluklar bile sunabilir lonca. Bunun az olduğunu kabul etmek gerekir ama vardır onu da kabul etmek gerekir.
Taşlar unutana dek...
Kötü yanları mı loncalar en katı gerçekliğin yaşandığı yerlerdir duygu yok hayal yok kuralları genelde tüm loncalarda var en azından ben öle biliyorum. Orası son gidilen yerdir her yerden atılıp son çare olarak gidilen yer.. Ve orada isen genelde hayatının düşlerinin beş para etmediğini bilirsin. Genelde orada iken hayatta kalma çabası dışında her şeyden arınmak gerekir. Ve her ne kadar onu korumak için sana bir şans verildi ise yine de hayatının değersizliğini hissetmekten kurtulamazsın. Oradaki mantığa göre sana bir şans verilir ve bu şansı kullanmayıp gözünü acı çok acı birçok kişinin hüç yüzleşemeyeceği kadar acı gerçekleri her an beyninin ve kalbinin her yerinde hissedemezsen senin yok oluşun genelde umursanmaz çünkü onlara göre sana şans verilmiştir ve sen bu cömert şansı kullanamamışsındır. Onlarca başka insanı aralarında barındıracaklarsa bu acı duyguları kabullenemeyen birkaçı feda edilmek zorunda diye düşünürler orada...
Yine de loncalara hakkını vermek gerekir çünkü sadece onlar başkalarının hiç önemsemediklerini aralarına kabul ederler ve her ne kadar çok acı bir bedeli de olsa hiçliğin içinde kaybolmak üzere olanlara bir iyilik yapıldıklarına en azından ben inanıyorum.
Yine de loncalara hakkını vermek gerekir çünkü sadece onlar başkalarının hiç önemsemediklerini aralarına kabul ederler ve her ne kadar çok acı bir bedeli de olsa hiçliğin içinde kaybolmak üzere olanlara bir iyilik yapıldıklarına en azından ben inanıyorum.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>

