AVRUPA BİRLİğİ...

Ben her konuda geyik yaparım diyorsanız…
Sensei
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 399
Joined: Wed Jun 09, 2004 10:00 am
Location: Sakarya

AVRUPA BİRLİğİ...

Post by Sensei »

Arkadaşlar hayatımızı gerçekten büyük bir olasılıkla etkileyecek olan bu birliğin bize olan yararları, zararları, ve hatta katılmalımıyız veya başka birlikler peşinde mi koşmalıyız, mesela Türk birliği(Türki Cumhuriyetler arasında yapılacak olan bir birlik), daha başka başka birlikler. şahsi görüşümü belirtmem gerekirse bence birliğe girmemiz bizim için çok faydalı oalcak ki dünyanın en büyük pazarı avrupa birliği, ama dikkat edilecek şey ise oraya tam bağımsız bir tam üye olarak girmemizdir şartlı tam üyelik değil istediği bunların hepsi iyi güzelde tarihin bize verdiklerini unutmamalıyız ve ibret almalıyız...


SAYGILARIMLA...
Gitarım Aşkım... My Guitar My Soul...
FalcoN
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1027
Joined: Wed Jul 28, 2004 10:00 am
Location: İstanbul

Post by FalcoN »

Mütabakat tarihi bile almanın para yağması anlamına gelen AB biriğine tahmin ediyorum bir 10 sene içinde gireriz. İlk adımı başarıyla geçtik ve şimdi 15 milyar dolar gibi bir para ülkemize gelecek. bu bile önemli tabi. AB ye girince ülkemiz hızla kalkınmanın keyfini yaşayacaktır. Benim asıl korktuğum mesele şu; biliyorsunuz bizim insanımız biraz haşarı, AB ye girince avrupa devletleriyle giriş çıkışlar arasında problemler yaşanmayacak. Umarım bu durum kötü niyetliler tarafından suistimal edilmez de işi yüzümüze gözümüze bulaştırmayız. Umarım tüm halkımız AB'nin ülkemiz için büyük bir fırsat olduğunun farkındadır. Umarım..
Only God can Judge me!
Slach
Gölge Ustası
Posts: 759
Joined: Sat Nov 13, 2004 10:00 am
Location: Eskişehir
Contact:

Post by Slach »

Dolaşımı açmadıklari sürece bir şey deyişmeyecek. Zaten bizim AB yapılan işler bakımından diğer ülkelerden daha farklıyız .Yani AB ye yazılı olarak girsek bile dolaşım hakkı olmayacağından pek birşey değimeyecek.
Birde AB bu süreci durdurabilir bunuda unutmamak gerekir. Bizi istememelerinin bir sebebi de çok fazla nüfuza sahip olamamız. Araştırmalara göre 10 yıl sonra Almanyanin nüfusunu geçebilecekmişiz.
Yinede AB ye girmenin bize hukuki ve ticari yönden birçok yarari olabilir ama unutulmamalıdır ki birliğe girene kadar birliğe girmemişizdir.
Oyunların kralını bozan hep benim, gırgırı şamatayı seven hep benim, bilin bakalım ben kimim?
Quisatz_Haderah
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 167
Joined: Tue Jul 13, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Quisatz_Haderah »

Rezalet bir şey. Hala neden girmekte ısrar ettiğimizi anlamış değilim. şimdi benim kişisel görüşüm AB'nin işimize yaramayacağı şeklinde. şöyle ki AB AB dediğimiz şey başında 3 tane kralın bulunduğu feodal bir sistem. Bu 3 kral da ing, fransa, almanya. Avrupa'nın en büyük sömürgecileri. Babaları hayrına almıyorlar bizi. İşleri anca düştü ondan. Bakın neden tarım reformu yapılmak isteniyor? Buğdayı bile dışardan almak zorunda kalacağız. Ne de olsa sanayi o kadar hızlı gelişmeyecek. Bundan zarar gören köylümüz olacak. İşçi sınıfı gene ezilecek, hakları korunamayacak ve tarım reformuyla beraber köyden kente hatta belki ülke dışına göç olacak. Bu daha 1....
Güney Kıbrıs meselesi var bir de. Hoş orada bir devlet sorun yaratmaz henüz ama eninde sonunda kaçınılmaz şekilde adanın hakimiyetini ele almak isteyecekler ha savaşla olur, politikayla olur onu bilemem. Ama deneyecekler.
Sonra güçlü bir ordumuz var inkar edemeyiz. Yine de ne kadar güçlü olsa da bir kısmını güçlü devletlerin himayesine vermek bana koyuyo. Irak'ta zavallı adamları öldürtecekler Türk askerine.
Düzelteceği şeyler olabilir tabi ama ne kadar. Anca denetimle, baskıyla, oysa ki bu insanların bir şeyler yapması lazım düzelmek istiyorsa.
Telmor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 180
Joined: Fri Sep 10, 2004 10:00 am
Location: ANKARA

Post by Telmor »

Bir kere AB ye girince para gelecek yada müzakere tarihi bile para getirecek gibisinden yalanlara kanmayın. millet bilmeden yada kasten kandırmak amacıyla işkembeden sallıyor onlara inanmayın (gazeteleri kastediyorum)

1- AB artık eskisi gibi değil. zamanında İtalya, İspanya, Portekiz in aldığı gibi fonlar sağlayamıyor ve bizi gerçekten almak isteseler bile en yakın üyelik tarihimiz bundan 10-15 yıl sonra ki o zaman bu fonlar belkide tamamen kesilecek

2-AB bir hristiyan birliğidir bu nedenle bizi benimsemekte zorlanır. inanmayan baksın AB anayasası 51. madde kilise hukukundan bahseder ben bizzat baktım (53 de olabilir)

3-işçilerin dolaşım hakkı kısıtlanacaktır ki bu AB nin temel taşlarından biridir bu olmadan Ab'ye üyelik tam bir üyelik sayılmaz. Ab nin üç temel taşı vardır: semayenin serbest dolaşımı, malların serbest dolaşımı ve iş gücünün serbest dolaşımı. bunlardan birinin olmaması birliğinde olmaması gibidir. Bunlardan biri olmadan sağlanan üyelik asla tam üyelik olamaz.

4-eğer tam üyelik gerçekleşirse Türkiye nüfusu sayesinde ab parlementosunda en fazla koltuğu olan ülkelerden biri yani karar almada çok etkin olan bir ülke ve şu anki durum düşünüldüğünde zaten çok kısıtlı olan fonların çok büyük bir miktarını alan ülke olacak. tabiki bunuda diğer üye ülkeler istemez.

5-görüşmelerin ucu açıktır. Bu biz tüm şartları sağlasak bile bize tam üyelik verilmeyeceği ihtimalini ortaya çıkarırı. şöyleki biz 10 yıl sonra her şeyi yerine getirsek müktesebatın tüm bölümlerini bitirsek bile bize tutup size asla tam üyelik önerilmemişki siz yanlış yorumlamışsınız diyebilirler. çünkü görüşmelerin ucu açık. görüşme sonuçlarının ne olacağı belli değil

6- müktesebat 20 küsür bölümden oluşuyor. her bölümün başlaması ve kapatılması için tüm üye ülkelerin onayı lazım. yani sen balıkçılık bölümüne başlarken fransa sana ermeni sdpykırımını tanı yoksa onaylamam derse elin kolun bağlı ya tanırsın yada olduğun yerde kalırsın. her bölüm başlar ve biterken onay demek yunanistan, kıbrıs Rumları, fransa .... tüm ülkelerin sana istediklerini yaptırmak için nerdeyse sonsuz hakkı var demek.

daha size bizi almayacakları yada alsalarbile bir şey elde edemeyeceğimiz hatta bir çok şey kaybedeceğimizi kanıtlayan maddeler sayarım. bu arada unutmamak lazım bir 17 aralıkta hiçbirşey kazanmadık. kıbrısı tanıyacağımızı sözlü kabul ettik. ve dolaşım hakkı gibi konularda hiçbirşey elde edemedik. bişey kazandığımızı idda eden varsa yazsın bende öğreneyim.
Çok uzatmiyim. peki ne yapmak gerekir. Ab ye üye olmaya gerek yok sırt evirmekte anlamsız. ticaretimizin %65'ini yaptığımız bir topluluğa sırt çeviremeyi yalnız gümrük birliğini değiştirmek lazım çünkü bize zararı çok. ben üyelikten vazgeçtim kardeşim yalnız bizim şu gümrük birliği anlaşmasını serbest ticaret anlaşmasına çevirelim diyeceğiz. siyasi olarak bu günkü konumumuzu koruyacağız ve rusya-çin- belki iran bu ülkelerdle ekonomik ve siyasi iş birliği kuracağız. zaten rusya bize kapılarını açmaya hazır.

isteyen olusa nasıl bişey olabilir diye dahada açarım. yalnız şunu unutmayın gazeteler sizi kandırıyor. özellikle hürriyet grubu. biz 17 aralıkta hiç bir şey KAZANAMADIK ve böyle devam edersek daha fazla kaybedeceğiz.
Telmor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 180
Joined: Fri Sep 10, 2004 10:00 am
Location: ANKARA

Post by Telmor »

galiba benim yukarda gaste ismi vermem olmadı artık biri editler. özür dilerim biraz coşmuşumda.

bu arada dediğim gibi gazetelerin her yazdığına inanmayın ben bu yazdıklarımı türkçe çevirilerini okuduğum etki raporu, ilerleme raporu ve tavsiye raporunda gördüm (hepsini tam okuyamadım yarım yamalak bakarken gördüklerim bunlar). Ab anayasasının ingilizceside var ama hem ing hemde 235 sayfa olunca yemiyor. ben sadece duyduğum bir maddeye baktım. neyse sonuç olarak gazetelerin saçma yorumuna inanmayın. durun siz e bir haber örneği vereyim. 17 aralıkta ne kazandık. gazetenin biri kazndığımız maddelerden birini şöyle vermiş

önceki hal: işçilerin serbest dolaşımı kısıtlanacaktır............

kazandığımız: gerekli görüldüğünde işçilerin dolaşımı kısıtlanacaktır. .....

başına gerekli görüldüünde eklettik diye kazanmış olduk. Bunun bir kazanım olduğunu düşünen varsa zekasına şaşarım.
ALL THE POWER
ON EARTH
CAN'T CHANGE
DESTINY
FalcoN
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1027
Joined: Wed Jul 28, 2004 10:00 am
Location: İstanbul

Post by FalcoN »

Tüm otoriteler tarafından savunulan görüş bu: AB, Ölkemiz için faydalı olacaktır. Bundan şüphe edenin aklına da ben şaşarım.
Only God can Judge me!
Daeya
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2183
Joined: Tue Apr 13, 2004 10:00 am
Location: Karşıyaka

Post by Daeya »

Telmor sana katılıyorum arkadaşım. Bana kalsa ben hiç girmeyelim derim. Neymiş avrupada vizesiz gezebilcekmişiz. Tabi bu işin şakası ama diyelim ki bizi alıcaklar AB ye. Ã?ncelikle alt-yapı sorunumuzun düzenlenmesi gerekiyor. Ne gibi? Mesela elektrik tellerinin yer altından geçmesi gibi. Biliyorsunuz ki Avrupada öyle. Bunun için büyük bir sermayeye ve büyük bir zamana ihtiyaç var. İnsanlarımızın bilinçlenmesi çok önemli ki belki bana kızacaksınız ben bu milletle AB ye girmek istemiyorum. Ama Telmor'un da dediği gibi 15 yıl sonra AB üyesi olabiliriz. Kendimizi AB üyesi topluma sevdirmemiz gerekiyor. Ã?ünkü onlar bizi sevmiyor...

Ve zamanla bizim iş ve dış işlerimize de karışılacak. şuanda olduğu gibi. Ama ne de olsa bu bize yansıtılmıyor değil mi?!
Do you know the terror of he falls asleep? To the very tors he is terrified. Because the ground gives way under him, And the dream begins...
Quisatz_Haderah
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 167
Joined: Tue Jul 13, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Quisatz_Haderah »

KenTaky wrote:Tüm otoriteler tarafından savunulan görüş bu: AB, Ölkemiz için faydalı olacaktır. Bundan şüphe edenin aklına da ben şaşarım.
Tüm otoritelerin bizi düşündüğünü nereden çıkardın Kentaky? Kendi çıkarları olamaz mı? O otoritelerin çoğu tatlı su özgürlükçüsü. Telmor duygularıma tercüman olmuş resmen. Bu arada görmeliyiz artık niyetlerini. Tabi ki ticaret yapılabilir ama tamamen içinde olmak ters geliyo bana. Lakin artık dönüş de yok çünkü çıkmak için bile saçma sapan şartlar var. İşgal hakları bile var. Tabi ki açık açık değil. Ambargo da cabası.
FalcoN
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1027
Joined: Wed Jul 28, 2004 10:00 am
Location: İstanbul

Post by FalcoN »

Biz dünyanın en güçlü müslüman ülkesiyiz. Gerçekten de güçlüyüz ve tüm dünya ülkeleri bunun farkında. İnanın bana bizi çökertmek gibi bir düşünceleri olsaydı bırakın birliğe girmeyi müzakere tarihi bile alamazdık. Görüşmeler sırasında taraflar koşullarını açık ve net bir biçimde belirtmişlerdir. Biz kendimize göre en önemli koşulları belirttik. Aynı şekilde onlarda birtakım koşullar ortaya koydu. Kabullenemeyen tek şey Kıbrıs'ın verilmesi olacaktır elbette.

Hem AB ye girmek demek başka devletlerin boyunduruğu altına girmek demek değildir. Adı üzerinde bu birliğe giren herkesin, alınan ve ya alınacak olan tüm kararlarda sözsahibi olma hakkı vardır. Son olarak diyorum ki; AB, ülkemizin yüksek medeniyet seviyesine ulaşması için önemli bir unsurdur hatta en önemlisidir..
Only God can Judge me!
Türklider
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1308
Joined: Sun Sep 14, 2003 10:00 am
Location: AFYON! Hehehehe...

Post by Türklider »

Biz Türküz, her işin altından çıkacak bir yol buluruz... O anlaşmada da bi yığın açık vardır kesin, hepsini bulup kullanırız merak etmeyin :) Olmadı ben kasar bulur, hükümete yollarım açıkları :D

Saygılarımla...
Türklider...
Logan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1963
Joined: Thu Apr 29, 2004 10:00 am
Location: Gölgelerin İçinden,Kan Kusturmaya Geldim

Post by Logan »

ya zamanınıda demişler gelin turkbirlini kuralım diye am oooo kimse anlatamamış...
başbkanımıza...
her ne yse girdik de ne oldu bne hayatımda birr şey degiştini göremiyorum...
siz ===???
Ã?LÃ?M NEREDEN VE NASİL GELİRSE GELSİN!!! Savas Nağralarmız kulakdan kulaga yayilacaksa ve silahlarimiz elden ele gececekse ve baskalari silah sesleriyle,savas ve zafer narâlariyla cenazelerimize agit yakacaksa Ã?LÃ?M HOS GELDİ SEF
Türklider
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1308
Joined: Sun Sep 14, 2003 10:00 am
Location: AFYON! Hehehehe...

Post by Türklider »

Abi Türk birliğini nereye kuruyon ya? Rusya hala türk devletlerinde baskın rol oynuyor... Ã?oğu Türk devleti birbiriyle sürtüşme yaşamış... Bu birlik ancak hayallerde olur... Ã?ünkü Türkiye'yi kendi ırklarından saymayan bazı Türk devletlerinin bile olduğunu biliyoruz...

Saygılarımla...
Türklider...
Telmor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 180
Joined: Fri Sep 10, 2004 10:00 am
Location: ANKARA

Post by Telmor »

şimdi kentaky demişsinki
Tüm otoriteler tarafından savunulan görüş bu: AB, Ölkemiz için faydalı olacaktır. Bundan şüphe edenin aklına da ben şaşarım
bu oteriteler sana bunun sebebinide söyledimi eğer söylediyse anlatta bizde anlayalım.
Yanlız şu konuda haklısın AB bizi yıkmaya çalışmıyor. Ama AB bizi birliğe almakta istemiyor Ab'nin istediği Türkiye'nin bir bekçi köpeği gibi davranması. hem içeri girmesin hemde kapıdan uzaklaşmasın. çünkü Türkiye şu anda bir koruyucu filtre görevi görüyor. Tüm insan kaçakçılığı, uyşturucu, terörizm faaliyetlerine karşı bir filtre. Eğer Türkiye AB'ye girerse AB'nin sınırları suriye, ırak, iran gibi bölgelere gelmiş olacak böylece bu bölgelerden gelen uyşturucu, insan kaçakçılığı ve teror gibi unsurlar türkiye'ye oradanda serbestçe avrupanın diğer ülkelerine geçecek. Eğer Türkiye küstürülürse bu seferde AB'yi koruyan kalkan kendisine sırt çevirmiş olacak, kapıdaki bekçi köpeği başka evleri korumaya gtmiş olcak. bu amaca kafana oturtup bu güne kadar Ab bize neler dedi diye düşünürsen her şey yerli yerine oturur. Tüm ülke liderlerinin önce Türkiye siz AB olmaz sonra Türkiye AB ye giremez yönünde açıklamaları var. neden ortada ne almak istiyorlar nede kovmak.

Ab'nin Türkiye'ye bir yararı varsa normal koşullarda uzun sürede çıkacak olan kanunları kısa sürede çıkmasıdır. Ancak bu ne Kıbrısı Rumlarını tanımamızı (bu arada süreç devam ederse mutlaka tanıyacağımızı unutmayın) ne ermeni soykırımını tanımamızı (ki ortada bir soykırım yok aksini idda edenle her ortada tartışırım) nede bizden istedikleri ve isteyecekleri diğer şeylere karşılık gelebilir.

peki niye TÃ?M OTORİTELER (kim bunlar otorite ilan etmişse) bunun tersini söylüyor. Ã?ünkü bu süreç sadece Türkiye'deki büyük patronların işine yarıyor. Gelen yabancı sermaye ile ortaklı kurarak çok paralar kazanan, bu süreçte finansmanı sağlamak için çıkan yüksek hazine bonoarını, tahvillerini yüksek fazile kapatan, yani üretmeden para kazananların işine yarıyor. ve her nedense bunların elindeki yayın organları AB lidrleri maraba televole dese "AB yolunda bir adım daha" diye manşet yapıp bayram kutluyorlar. Ne garip tesadüf dimi. Bu arda ben gerçekten merak ediyorum bana bir kişi söyleyebilirmi biz 17 aralıkta ne kazandık, yada AB ye girmek bize ne kazandıracak.
Logan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1963
Joined: Thu Apr 29, 2004 10:00 am
Location: Gölgelerin İçinden,Kan Kusturmaya Geldim

Post by Logan »

beyler bu biraz siyasete giriyor....
birazcık ama hayatınuızda hiç bir şey değişmiyecegi kesin...
sadce başımızdakileri hayatı değişecek...
yaknda kitlenir bu topik
KİLİTLİ
Ã?LÃ?M NEREDEN VE NASİL GELİRSE GELSİN!!! Savas Nağralarmız kulakdan kulaga yayilacaksa ve silahlarimiz elden ele gececekse ve baskalari silah sesleriyle,savas ve zafer narâlariyla cenazelerimize agit yakacaksa Ã?LÃ?M HOS GELDİ SEF
Locked