Loncalar ve Toplum

Gölgelerdeki yaşamı bilenler için...
raini
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 449
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: Ankara

Post by raini »

Aslında köle tanımı loncaya çok uymuyor bence hatta bu tür organizasyonlarda köleden en uzak yapı loncalarda bulunur kimi zaman üyeler bir görevi kabul etmek için bile zorlanmazlar yalnız orada bulunmanın bedeli vardır ve onu ödemeleri gerekir bunu nasıl ödeyecekleri bile kendilerine kalmıştır. Kısaca zannedildiği kadar da köle efendi ilişkisi yok hatta herkesin kendi ahlaki yapısına uygun görev seçme şansı bile çoğu zaman bulunur sadece oradaki her şeyin tüm ilişkilerin taktirlerin aslında bir yalanın üzerine kurulması gerçeği vardır (bazen lonca üyeleri birbirlerine kardeşim diye bile hitab eder) bu insanı en çok rahatsız eden şeydir bir de sen ahlaken doğru bir şey yapıyor olsan bile sonuçta sana göre ters şyler de yapan bir organizasyonu güçlendirilmesine katkıda bulunma gerçi artık yavaş yavaş ne için çalışırsan çalış bunun pek de değişmediğine inanmaya başladım.
NIGHT
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 736
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:00 am
Location: bursa

Post by NIGHT »

Rainiye katılıyorum, bence de kölelikle pek alaksı yok.
raini
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 449
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: Ankara

Post by raini »

Sağol Night desteğin için loncaları hakikaten az kişi tanıyor onları ben de pek sevmem ama onlarla mücadele etmeyi isteyenlerin önce onları tanıması gerektiği düşüncesindeyim.
NIGHT
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 736
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:00 am
Location: bursa

Post by NIGHT »

Benim merak ettiğim şey lonca rekabetleri. Yani nasıl rekabet ederler?
raini
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 449
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: Ankara

Post by raini »

Loncalar nasıl rekabet ederler. Ã?yle uzun cevap verilebiliecek bir soru ki bu... Bir yöntem birbirlerini ihbar ederler. Birbirlerinin içlerine adam sokarlar. Bunun dışında direk saldırabilirler. Silahlarını işlemez hale getirirler. Birbirlerinin gelir kayneklarını kurutmaya çalışırlar örneğin bir lonca ticaret gemilerinden haraç alıyorsa o şehre bir ay gemi gelmemesini sağlamak yöntem olabilir. Ne olursa olsun bildiğim kadarı ile centilmence rekabet eden çok azdır ve kullandıkları yöntemlerin ciddi anlamda sınırı yok.
NIGHT
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 736
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:00 am
Location: bursa

Post by NIGHT »

Anladım.Sağol raini
raini
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 449
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: Ankara

Post by raini »

Önemli değil aslında bu da güzel bir konu olur istersen böyle bir başlık açabilirsin.
Efla
Site Admin
Site Admin
Posts: 3913
Joined: Sat Apr 10, 2004 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by Efla »

loncaya girmek sana bazı haklar sağlar ama bazılarını da elinden alır.
Bir hırsız loncasında belki güvenilir insanlarla bir arada değilsindir ama genellikle seni arkadan hançerlemelerini önleyecek bir otorite vardır. Birlikten kuvvet doğar
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Değişik bir şey hırsız loncalarını inceleme olanağı bulmuştum daha önce ama görebildiğim kadarı ile bazı insanlar için neredeyse kaybedilecek hiç bir şeyin olmamasından söz edilebiliniyor.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
NIGHT
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 736
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:00 am
Location: bursa

Post by NIGHT »

Firble, üzgünüm ama hiç bir şey anlayamadım.
Ne demek istedin?
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Yaa şöyle bazı insanlar o kadar kötü duruma düşüyolar ki ellerinde kaybedecekleri hiçbir şey kalmıyor ne bir dostluk ne bir özgürlük kırıntısı böyle insanlar için loncaya girme kararı almak daha kolay sanırım.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Palisdan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 654
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Palisdan »

Loncalar çok şey sağlar. Ã?ömezler için veya belli bir konuda bilgi sahibi olmayanlar için eğitim imkanı. Bunlara bu işleri öğretebilecek birisinin yanına çırak verdirebilirler.
Ondan sonra bir hırsız bir iş arıyorsa yetenek seviyesine göre işler ve ona uygun müşterilerle buluşmasında yardımcı olurlar. Bir de komisyon alırlar tabi.
Onun dışında zaten aklınızda yapacağınız bir iş varsa loncaya ücretini ödemek kaydıyla o yer hakkında istihbarat alabilirsiniz. Misal o yerin altından geçen lağımların haritası.
Gerekirse tek başınıza yapamayacağınız işler için size katılabilecek ortaklar bulabilirsiniz. Bunlar pek güvenilir ortaklar değildir ancak hangisinin ne kadar ve hangi konuda güvenilir olduğunu bulmak da loncayla iş yapan hırsıza kalıyor. Bir hırsızın yeteneğini belirleyen unsurlardan birisi de karşıdaki insan hakkında doğru bir yorumda bulunabilmek değil midir zaten?
Hem ayrıca dışarıdan bulamayacağınız hırsızlıkla ilgili ekipmanları (hangi dükkandan etkili bir zehir veya çilingir seti bulabilirsiniz ki? veya daha "hoş" şeyleri?) bulmanıza ve paranız yetiyorsa satın alabilmenize de olanak sağlar. O ekipmanlarla da siz işlerinizi daha rahat görebilirsiniz. Hatta bazen o işi görebilmenizin tek yolu o ekipmandır.
Loncaların çok yararı vardır. Talihli bir kaç kişiye çok sağlam dostluklar bile sunabilir lonca. Bunun az olduğunu kabul etmek gerekir ama vardır onu da kabul etmek gerekir.
Taşlar unutana dek...
NIGHT
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 736
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:00 am
Location: bursa

Post by NIGHT »

Ne diyebilirim ki? Yazabileceğim herşeyi yazmışsın :)

Peki loncaların kötü yanları nelerdir?
Palisdan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 654
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Palisdan »

Aslında dahası bile var.
Loncaların kötü yönleri mi?
Ã?ncelikle iş arkadaşlarını sırttan bıçaklamayı adet edinenlerin kısa yaşama gibi kötü bir alışkanlık edinmesini en baştan saymak istiyorum. :D
Taşlar unutana dek...
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Kötü yanları mı loncalar en katı gerçekliğin yaşandığı yerlerdir duygu yok hayal yok kuralları genelde tüm loncalarda var en azından ben öle biliyorum. Orası son gidilen yerdir her yerden atılıp son çare olarak gidilen yer.. Ve orada isen genelde hayatının düşlerinin beş para etmediğini bilirsin. Genelde orada iken hayatta kalma çabası dışında her şeyden arınmak gerekir. Ve her ne kadar onu korumak için sana bir şans verildi ise yine de hayatının değersizliğini hissetmekten kurtulamazsın. Oradaki mantığa göre sana bir şans verilir ve bu şansı kullanmayıp gözünü acı çok acı birçok kişinin hüç yüzleşemeyeceği kadar acı gerçekleri her an beyninin ve kalbinin her yerinde hissedemezsen senin yok oluşun genelde umursanmaz çünkü onlara göre sana şans verilmiştir ve sen bu cömert şansı kullanamamışsındır. Onlarca başka insanı aralarında barındıracaklarsa bu acı duyguları kabullenemeyen birkaçı feda edilmek zorunda diye düşünürler orada...
Yine de loncalara hakkını vermek gerekir çünkü sadece onlar başkalarının hiç önemsemediklerini aralarına kabul ederler ve her ne kadar çok acı bir bedeli de olsa hiçliğin içinde kaybolmak üzere olanlara bir iyilik yapıldıklarına en azından ben inanıyorum.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Post Reply