FRPWORLD den neler çıkartabiliriz
-
occultsearcher
- Kullanıcı

- Posts: 368
- Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
- Location: Ankara
- Contact:
O iş o kadar kolay olsa keşke. İnsanlar her ay bin/iki bin/dört bin/her neyse kelime yazmak için motivasyon veya konu bulamayabiliyorlar. Mesela Kaleidoskop'u yayınlamaya başladığımda beş yazardık, herkes ayda bir yazı yazsa, hiç kimsenin üst üste iki hafta yazı yazması gerekmiyordu fakat ne yazık ki bu uçuk bir ütopya olarak kaldı.lightflarer wrote:ya sabit bir kadro olsun, ama her isteyende yazabilsin yer oldukça, ayrıca o ay yada hafta o kişi yazamazsa herhangi bir kişi yeterli görülerek onun yerine yazsın nedir ki yani?
Bu internetsel hadiselerde motivasyon kolay kaybedilir ve disiplin zor sağlanır. Eli kamçılı bir editör çok iyi işler çıkarabilir fakat o kamçının ne kadar işe yarayacağı da kamçılananın derisinin sertliğiyle alakalıdır.
Bu işlere gazla başlanır fakat disiplinle devam edilir, bu yüzden dikkat edin.
Bir de tabi "hölölöy dergiiii" benim en sık duyduğum ve genellikle en kolay yalan olan hadisedir. Bunu TFB'de de demiştim, kimse dinlemedi. Dergi dediğin şey, "abi nassı da dergi çıkarıyoz var ya ufff" diye başlanan bir şey değildir. Sağlam bir alt yapı gerektirir.
Misal, şu an çıkaracağınız dergi, A, B sitelerinin aylık/iki aylık olarak çıkardığı yayınlardan bir farklılık veya bir üstünlük içermezse, anca şu an sitede haftada bir online olan 20-30 kişi okur. Yaptığınız işin farklı olması filan önemli bir kavramdır.
Gazlanmadan önce altyapınızı kurun derim.
M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
"When you see filth, call it filth"
-
lightflarer
- Kullanıcı

- Posts: 639
- Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am
ya benim gibi gaz ve motivasyondan çok bunu bir hizmet olarak gören bir kaç insan mutlaka vardır. Yani tartışacak ve yazacak konu olduğu sürece herkes birşeyler yazabilir insanların ilgisini çekecek yazabilir.occultsearcher wrote:O iş o kadar kolay olsa keşke. İnsanlar her ay bin/iki bin/dört bin/her neyse kelime yazmak için motivasyon veya konu bulamayabiliyorlar. Mesela Kaleidoskop'u yayınlamaya başladığımda beş yazardık, herkes ayda bir yazı yazsa, hiç kimsenin üst üste iki hafta yazı yazması gerekmiyordu fakat ne yazık ki bu uçuk bir ütopya olarak kaldı.lightflarer wrote:ya sabit bir kadro olsun, ama her isteyende yazabilsin yer oldukça, ayrıca o ay yada hafta o kişi yazamazsa herhangi bir kişi yeterli görülerek onun yerine yazsın nedir ki yani?
Bu internetsel hadiselerde motivasyon kolay kaybedilir ve disiplin zor sağlanır. Eli kamçılı bir editör çok iyi işler çıkarabilir fakat o kamçının ne kadar işe yarayacağı da kamçılananın derisinin sertliğiyle alakalıdır.
Bu işlere gazla başlanır fakat disiplinle devam edilir, bu yüzden dikkat edin.
Bir de tabi "hölölöy dergiiii" benim en sık duyduğum ve genellikle en kolay yalan olan hadisedir. Bunu TFB'de de demiştim, kimse dinlemedi. Dergi dediğin şey, "abi nassı da dergi çıkarıyoz var ya ufff" diye başlanan bir şey değildir. Sağlam bir alt yapı gerektirir.
Misal, şu an çıkaracağınız dergi, A, B sitelerinin aylık/iki aylık olarak çıkardığı yayınlardan bir farklılık veya bir üstünlük içermezse, anca şu an sitede haftada bir online olan 20-30 kişi okur. Yaptığınız işin farklı olması filan önemli bir kavramdır.
Gazlanmadan önce altyapınızı kurun derim.
-
occultsearcher
- Kullanıcı

- Posts: 368
- Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
- Location: Ankara
- Contact:
İşin kötüsü "hizmet" gibi bir motivasyonla çıktığında daha ağır yaralanma ihtimalin var. Dediğim gibi, o kadar uğraşıp yazdığın yazıyı hepi topu 30 kişinin okuyup, hepi topu 1 kişinin yorum yazdığını gördüğünde o motivasyon devam edemiyor.lightflarer wrote:ya benim gibi gaz ve motivasyondan çok bunu bir hizmet olarak gören bir kaç insan mutlaka vardır. Yani tartışacak ve yazacak konu olduğu sürece herkes birşeyler yazabilir insanların ilgisini çekecek yazabilir.
Onun yerine "bu işi seviyor ve beni geliştirdiğini düşünüyorum" gibi bir motivasyon, insanı, uzunca bir zaman hiçbir kazanç olmasa da (buradaki kazanç, parasal olarak algılanmamalıdır) götürebiliyor.
Dolayısıyla, bu işi sevdiği için yapan ve az çok görev bilincine sahip insanlar bulmak lazım.
Ya da bir opsiyon iteleyip yuvarlanmaya başlarsınız, zaten etrafta makul insanlar varsa patlamadan işler rayına oturur.
Ama hala, şu an ortalıkta dolanan diğer e-yayınları takip etmenizi ve bunlardan farklı bir şey ortaya çıkarmanızı tavsiye ederim.
M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
"When you see filth, call it filth"