Bilim Kurgu

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Sacokhan kardes... Zaten tartismanin bitmesine gerek yok ki, biz de tartisalim.... Devam ettikce ederiz, boylece hem bir seyler ogrenmis farkli bakis acisi ile dusunmus oluruz, hem de bence eglenmis de oluruz...

Catboy kardes, senin bakisina gore o zaman Jules Verne in bazi romanlarina da fantastik diyebilir miyiz? Simdi aklima gelen Yerin Merkezine Seyahat var mesela... Elbette yuzde yuz emin olamayiz ama ( bence hicbir bilimsel teorinin ne dogrulugundan ne de yanlisligindan yuzde yuz emin olmak imkansiz ) sanirim Yerin Merkezine Seyahat teki arka planin buyuk olcude yanlis oldugu soylenebilir.

Ya da mesela bildigim kadari ile Asimov un Venuste var olan bir uygarligi anlattigi bir romani vardi. Yani o donemin bilimsel hipotezlerinden birisi Venuste tropikal bir iklimin oldugu idi sanirim roman da oradan esinlenmisti.

Kisacasi bir teorinin ya da kesine yakin olarak yanlis oldugunun ortaya cikmasi o teoriden esinlenmis hikayeyi bilimkurgu olmaktan cikarir mi?

Belki cikarir ama iste benim aklim buna iki nedenle yatmiyor... Ikincisi daha once de yazdigim gibi her hangi bir bilimde "kesin" sozcugunun cok da faydali bir sozcuk oldugunu dusunmuyorum. En kesin dogru ya da yanlis gorunen teori ve yasalar bile mevcud kanit ve gozlemler isiginda kesindir bence. Ikincisi bu durumda bilim ilerledikce bilimkurgu romani sayilan veya sayilmayan kitaplar surekli degisecektir bu durumda... Hatta belki binlerce yil once yazilan kimi fantastik kitaplar bile bilimkurgu haline gelebilir. ( Yani cok guclu bir ihtimal degil ama bence busbutun imkansiz da degil )

Acikcasi ben dogrulugunu ve yanlisligini onemsemeden esin kaynaginin bilim olup olmadigina bakilmasini daha dogru buluyorum.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Posts: 2585
Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden

Post by SacoKhan »

Başlığı ben de takip ediyorum da o yüzden söylemiştim. Burada yazılanları okuması cidden zevkli, sanki bana biraz konudan saptık gibi gelmişti.
And i still wonder if you ever wonder the same!...
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

Post by catboy »

Ben Jules Verne'ye hiç fantastik demedim ki, tam tersi ne kadar da ileri görüşlü demiştim. şu anda zamanda yolculukla ilgili eserler de ileride zaman yolculuğu yapılabilirse ileri görüşlü oldukları ortaya çıkar ama tam tersi olursa da fantastik oldukları anlaşılır. :)
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Neyse arkadaşlar... Sonuç olarak tartışmanın uzlaşma ile bitmesine gerek yok. Tüm kavramlar görecelidir. Her birimiz kendi bakış açımızı zenginleştirdiysek tartışma faydalı olmuş demektir ki en azından benim açımdan faydalı oldu...

Hmm yalnız bilimkurgu bölümü açılırsa da sanırım bu tartışmalar devam edebilir. Bence en iyisi tanımı olabildiğince geniş tutmak eğer bölüm açılırsa... Elbette belli sınırlar olmalı... Ama zaten en geniş tanım da, sonuçta kendine özgü bir takım sınırlar tanımlayacaktır.

Sonuç olarak insanlar ne kadar istedikleri konuyu tartışmakta özgür olursa o kadar iyi olur.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

sınırlamaya yada konudan sapmaya bu başlık altında gerek yok sapılsın sapılacaksa eğer, sonuçta ülke geleceği konuşulmuyor ve her yazılan yeni bir fikir olduğu için değerlendirmek hoş oluyor.
Post Reply