psıon

Kadim Sanatlarla uğraşanlarla tartışabilmek için…
oldun
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 207
Joined: Wed Dec 15, 2004 10:00 am
Location: bursa

psıon

Post by oldun »

sizce psıon olmayan birinin beynine girmek daha kolay olması gerekmezmi
3ed en uyuz olduğum konu bu oldu barbarın kafasına girmek bir psıon kafasına girmekten daha zor :? bişi anlamadım
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

sanırım bunun sebebi barbarın kafasının psionik saldırılara kapalı olmasından kaynaklanıor. yani psionik bi karakter yıllar boyunca zihnini özgürlşetirip, içinden gelen güçle çevresindekileri etkilemeye çalışır. Büyücülerin tersine çünkü bilindiği gibi büyücüler güçlerini içerden değil dışardan yani dünyada bulunan büyü ağından çekerler, bi nevi kanalize ederler o gücü. psionlar bunun aksine gücü kendi içlerinde bulurlar bu da yıllar süren konsantrasyon meditasyon gibi çalışmalar sonucunda olur. iki psion karşı karşıya geldiklerinde bu sebeple psionik boyutta kapışabilmektedirler. yani psionic combat modea geçebilirler. ancak bu tarz bi zihinsel disiplini olmayan bir kişi, buna kapalı olduğu için ister istemez bu tarz bi saldırıya karşı korunmaktadır. bu sebeple psionic combat mode saldırıları non-psioniklere attribute damage vurmaktadır. muhtemelen sorunun cevabı buydu ama zati bunlar 3rd edition psionics handbooktada baya bi anlatılıodu yanlış hatırlamıosam..
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Ki birde mantıksal yaklaşıma girecek olursak. 3E kurallarını bırakarak bence ilk olarak psişiklerin güçlerinin nasıl ve neden ortaya çıktığını bir düşünmemiz gerekir. Buna göre eğeri psişiklerin gücü normal beyinlerin bloklamayı başardığı bazı duyuları psişik beyinlerin bloklayamamasından çıkıyor ise o zaman psişiklerin bu bloklayamadıkları bu duyular aracılığı ile kendilerine yapılan saldırılara karşı daha savunmasız olmaları gerekir.

Psişik olmayanlara karşı bir psişiğin güçlerini kullanabilmesi için ise karşısındaki kişinin beynindeki o bloklamayı ve dolaysı ilede savunmayı yok etmesi gerekir. (Aslında bunu kendi kurallarıomda kullanabilirim! hmm!)

Tekrar yazıyorum bunlar 3E kuralları felan değildir sadece mantık çerçevesinde yapılmış bir yorumdur.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
FrontsideAir
Gölge Ustası
Posts: 1245
Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
Location: İstanbul (İzmir)
Contact:

Post by FrontsideAir »

sanırım MANTIKSAL olarak açıklarsak barbarlar büyüye pek de inanmazlar. saçma bulurlar ve mantığını kavrayaamzlar. bu da zihinlerini psionic saldırılara kapalı tutar. yani hipnoza inanmayan birine "uykun geliyooooooo" demenin saçma olması gibidir. ama psionicler bu duruma daha açık oldukları için daha kolay etkilenirler ve başka bir açıdan bakasak zaten büyü yapmaları için zihinlerini açık tutmaları gerekirse bu çık onlar için aynı zamanda bir dezavantaj olacaktır. (bkz. Eragon, Eldest)

yalnız arada hatalar yapmış olabilirim, bunları yüzüme vurmanın haklı (!) tatminini yaşarken hiç psionics hanbook hatta oyuncunun elkitabı hariç hiçbir handbook okumadığımı göz önünde bulundurursanız sevinirim...

Code: Select all

Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.

Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..
oldun
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 207
Joined: Wed Dec 15, 2004 10:00 am
Location: bursa

2nd

Post by oldun »

bana hala 2nd edition tarzı daha güzel geliyor
bu işle ugrasmıyorsan bu işte zayıfsındır
2nd ed ile 3rd taban tarzına zıt duruyorlar
sadece bir tane combat moda penaltıları olması bence biraz sacma oda zaten cok güçlü bir özellik
sahsen ben 2nd ed da darksun oynarken psionları sadece bu özellikleri için asık olmustum ama bu hale gelince sadece iki psion karsılıklıklı oturup saldıra biliyorlar (ki oda zor bi durum) bu hali ile büyücü gibi olmuslar bence
Shevarash
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1310
Joined: Sat Jan 15, 2005 10:00 am
Location: İzmir

Post by Shevarash »

Barbarların psionic güçlere immune olduğunu da nereden çıkardınız? :)
Sylvos
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1073
Joined: Sun Nov 21, 2004 10:00 am
Location: Darkon

Post by Sylvos »

Shevarash wrote:Barbarların psionic güçlere immune olduğunu da nereden çıkardınız? :)
Damage Reduction ile karıştırmış olabilir :lol:
-I grow tired of shouting battle cries when fighting this mage. Boo will finish his eyeballs once and for all, so he does not rise again! Evil, meet my sword! SWORD, MEET EVİL!!
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Ya sanırım frontside Barbarların büyüye olan gıcıklıkları ile psionic arasında bi bağ kurdu ama ikiside farklı şeyler yaw *;-)* :D
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
FrontsideAir
Gölge Ustası
Posts: 1245
Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
Location: İstanbul (İzmir)
Contact:

Post by FrontsideAir »

oldun wrote:sizce psıon olmayan birinin beynine girmek daha kolay olması gerekmezmi
3ed en uyuz olduğum konu bu oldu barbarın kafasına girmek bir psıon kafasına girmekten daha zor bişi anlamadım
oldun arkadaş demiş bunu (quotelar gözükmuyor da)

Ben zaten konuyla ilgili kitap okumadığımı belirttim ve son postumda da MANTIKSAL olarak şahsi fikrimi belirttim.

Code: Select all

Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.

Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..
Shevarash
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1310
Joined: Sat Jan 15, 2005 10:00 am
Location: İzmir

Post by Shevarash »

Esasında beyne girmek biraz kabaca bir tanım ama konuyu şöyle bir toplamak gerekirse 3. editionda ilk başlarda psionic combat modeları vardı. (psionics handbook 3. edition)

Ancak daha sonra psionic kitabı yenilnmiş ve oyunculardan gelen geri beslemeler sonucunda düzenlenmiş versiyonu olan expanded psionic handbook çıkarıldı. Expanded handbookta ise bo combat modelar (sanırım oyuncularca aşırı karışık bulunduğundan ötürü) kaldırıldı.

Ancak yinede expanded handbooku iyice incelediğinizde psionic güçlere karşı savunma sağlayan bir çok feat ve psionic power görürsünüz. Eğer herhangi bir psionic karakter, sanki bir warmage gibi sürekl aynı şeylere yüklenmeyip featler ve seçtiği powerlarda çeşitliliği sağlarsa, psionic güçlere normal bir insana nazaran çok daha dayanıklı olacaktır....
User avatar
darkflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 551
Joined: Wed Sep 06, 2006 10:00 am
Location: heryerde olabilirim kafama bağlı

Re: psıon

Post by darkflarer »

oldun wrote:sizce psıon olmayan birinin beynine girmek daha kolay olması gerekmezmi
3ed en uyuz olduğum konu bu oldu barbarın kafasına girmek bir psıon kafasına girmekten daha zor :? bişi anlamadım
barbarın kafasına girsen ne olurki intel. 6-7 flndır onda hatta barbarın beynine girene zarar :D
User avatar
darkflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 551
Joined: Wed Sep 06, 2006 10:00 am
Location: heryerde olabilirim kafama bağlı

Post by darkflarer »

bu arada barbarianın beynine girmek daha zor olabilir çünkü adam o sırada barbarian rage yapmış olabilir yada öfkeyle dolup dalmıştır size o yüzden etkilenmez falan ama bir psionic'in beynine girmek için ondan daha usta olman lazım. O yüzden daha kolay olabilir belki. Hani senin level falan yüksektir.
<div>artık lightflarer'ım</div><br>
User avatar
darkflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 551
Joined: Wed Sep 06, 2006 10:00 am
Location: heryerde olabilirim kafama bağlı

Post by darkflarer »

bu arada o barbarı yenmek için beynine girmeninde gerekli olduğunu sanmıyorum sonuçta telekinesise barbarian rage ile karşı koyamaz kaldır adamı vur oradan oraya yada mind drain yap olay bitsin ama mind drain yapana zarar o barbarın beyni yine söyliyeyim.
<div>artık lightflarer'ım</div><br>
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Posts: 2585
Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden

Post by SacoKhan »

Telekinesis'e barbarian rage ile karşı koyamaz? Bu karşısında limon yiyen adama elindeki pırasayı keserek cevap vermek gibi bişi. Yani başka birşeyler deneyebilir barbar, başka yöntemler var, ayrıca öyle zart diye de şunu yap bitsin yapamazsın senin gücünde olan bi barbara...

Saygılarımla...
And i still wonder if you ever wonder the same!...
User avatar
darkflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 551
Joined: Wed Sep 06, 2006 10:00 am
Location: heryerde olabilirim kafama bağlı

Post by darkflarer »

ya barbar ne anlasın öyle yöntemlerden kuzeyde psionmu var? En güzeli al elinden kılıcını telekineisile abou diyip baksın sonra. Ya bi kere barbarı yener bir psion, mind drain yapsa yeter karşı koyamaz mind drain' e o gariban.
<div>artık lightflarer'ım</div><br>
Post Reply