Oyun hakkında söylenecek çok fazla şey var. Ama en önemlisi, oyuncuların kalitesi ve dünyanın kültürel olarak zenginliği. Web sayfasında az biraz zaman harcarsanız, Armageddon'nun geçtiği Zalanthas dünyasının ne kadar mistik ve renkli olduğunu göreceksiniz. Ben aşağıda iyi ve bazı arkadaşlara kötü gelebilecek yanlarını elimden geldiği kadar özetlemeye çalışacağım;
Neden Armageddon MUD?
- İnanılmaz bir RP atmosferi. Sonuçta bir karakter yapıyorsunuz ve onu canlandırıyorsunuz. Masabaşındaki gibi, toplanmaya da gerek yok, istediğiniz zaman frp tadı yakalayabiliyorsunuz. Ortam çok zengin, ve diğer oyuncularla veya oyun dünyasıyla zaman geçirebiliyorsunuz. Masaüstü oyunlardan hoşlananlar için inanılmaz bir keyif ve şans.
- Çok iyi bir kod sistemi var. Oyunda sadece silah, zırh falan yok. Yüzlerce giysi, en fakirinden, ipeklere kadar.., bir sürü zehir (tabi bazılarının antidotları), onlarca bitki,
istemiyeceğiniz kadar mücevher, söylemekle bitmez.. onbinlerce eşya var. Sadece 10 çeşit anahtarlık biliyorum oyunda. Tabi birçok (binlerce) eşya oyun içinde oyuncular
tarafından yapılabiliyor. Yani, bir avcı gidip avlanıp deri getirirse; bir deri üstadı bunu kullanışlı bir çantaya dönüştürüyor. Yada cesur ve biraz salak tüccarımız aç gözlülükle şehir dışına çıkıp topladığı taşları sizin için mücevharat veya izdari(Armageddon Mud içindeki oyunlardan bir tanesi, satrancı andırıyor biraz) taşlarına dönüştürebiliyor.
Savaş olayı basit, anlaşılır ve renkli. Büyücüler hem güçsüz, hem ÇOK güçlü ve ölümcül.. Hırsızlık zor ve çok eğlenceli
- Çok fazla sınıf yok, ancak tabi rollerin sayısı sınıfla belirlenmiyor. Oynayabileceğiniz roller tamamen size kalmış. Herkez hemen büyücü çeşitlerinden bir tanesini, veya soylu
oynayamıyorum. Zamanla bu seçenekler geliyor. Ancak belirtmek gerekirki büyüden nefret ediliyor ve genellikle görüldükleri yerde öldürülüyorlar. Büyü gündelik hayata pek inmiyor. Oyundaki rollerden bir avuç örnek vermek gerekirse: paralı askerlerden, soylu yardımcılığına, köle glatyöterden, hırsızlara.. Avcıdan, tüccarlara... bardlara yüzlerce rol
var. (Ben bir tane dilenci oynadım mesala, az yaşadı ama çok eğlendim.)
Bu roller tabi yöreden yöreye çok değişiyor. Yani bir Ake'i Ta Var avcısı çok önemli bir şahsiyet kabilesinde, saygın, ama House Kadius'daki avcı ise bu tüccar ailedeki en düşük
seviye. Tabi birde hiçbir yere ait olmayanlar var... onlarda kendilerine isim yapmaya ve karınlarını doyurup, su bulmaya çalışıyorlar.. Yada örneğin Bard iseniz.. Tuluk şehiride Bardic gruplar var, politik olarak dahi önemliler.. ama Allanak şehrinde bardlar dalga geçmek ve seks ögesi olarak kullanılıyorlar... gibi..
Neden Armageddon MUD değil mi acaba ki desem...?
- Text bazlı. Okuyamı sevmiyorsanız, ben süper grafikli MMORPG'ler varken ne diye okuyacağım derseniz.. Size göre değil. Görsellik hep bazı para kaygılarıyla geliyor ve rol
yapma olayını sınırlandırıyor hatta sizinde farkettiğiniz gibi yok ediyor, yazı ise öyle değil.
- İngilizce.. Evet, hemde en başlarda zorlayacak kadar iyi ingilizce gerektiriyor. İngilizce bilen biri sorunları bir süre sonra aşıyor ama.. Sıkılıp giderim ben derseniz..
Armageddon size göre değil. Ama diğer bir taraftan o ingilizce size bir süre sonra oyunun sanatsal yönünü de gösteriyor. Nefes kesici tasvirler var. Oyuncular harika
demişmiydim..?
- Bir kere oyun gerçekçi. Yani hani WoW'daki gibi değil. Ölürseniz, karakteriniz gidiyor. Yani, aman bu mağarada neymiş diyorsunuz ve.. karakter ölüyor.. o yüzden neymiş
diye merakla kalıyorsunuz genelde yada bir tayfa toplayıp gidiyorsunuz. Oyunda level alma falan yok, skilleriniz zamanla iyileşiyor siz onları kullandıkça ama o yeteneklerinizin ne kadar iyi olduğunu asla göremiyorsunuz, hissediyorsunuz. Bir scrab'e yan bakamazken, birgün rahatça dövdüğünüzde anlıyorsunuzki daha iyisiniz. (Yada tempların cebinden elmas işlemeli dagger'ı çalınca anlıyorsunuzki gelişmiş, tabi yakalanırsanız malum acı içinde ölüm ama işin heyecanı orada, hırsız seven arkadaşlar daha iyi bilirler..)
- Kimsenin suratında adı ve ne olduğu yazmıyor. Gene gerçekçilik olayi. İri yarı birisi ben büyük bir savaşçıyım diyor.. eh.. tipide fena değil.. ama aslında kimbilir ne. Bunun gibi.. Gerçekçi.
- OOC (Oyun dışı konuşma) minimum düzeyde.. Sadece oyuna yeni başlayanların bu komutu kullanma lüksü var o da çok alt seviyede olmak şartıyla.
- Diğer Mudlarda olduğu gibi, oyun dünyasındaki herkezin duyabileceği kanallar yok. Bu da öğrenmeyi zorlaştırıyor, ancak tabi gene gerçekçiliği ve atmosferi güçlendiriyor.
- Oyun atmosferi çok karanlık. Umut pek yok gibi, insanlar eziliyor, açlık hat safada, kölelik hayatın parçası, kimse kimseye acımıyor gibi... Lütfen yanlış anlamayın, şehirlerin
ana sokakları oldukça güvenli, yani yolda yanlışlıkla öyle ölünmüyor. Birde, sözlerimden eğer "ben assasinim diye dolaşabilirim, siyah bir pelerin giyip elime bir hançer
alınca kimse beni tutamaz" gibi bir sonuç çıkardıysanız fena halde kötü yazmışım. Ã?yle şeyler söyleyen bir adamı yolda görseniz ne yaparsanız, sonuçları yaklaşık Zalanthian
biçimiyle öyle oluyor. Ya herkez size güler yada, bir asker, templar falan sizi arena'ya ölümüne dövüşe gönderir bakalım ne kadar iyi öldürüyorsun diye.
Söyleyeceklerimin üçte birini bile söylemedim ama çok uzun oldu bile. İgileniyorsanız web siteleri şöyle.
Ana Web sayfası:
www.armageddon.org
Genel Bilgiler(Classlar, ırklar, coğrafya, diller, vesayire..Ben ilk gördüğümde gözüm yaşarmıştı, heh):
www.armageddon.org/general/
Oyun Forumu:
www.zalanthas.org
Derlenmiş oyuncu görüşleri(Koala nickli bir türk arkadaşın derlemsi):
http://www.topmudsites.com/cgi-bin/revi ... y&num=6852
Oyuna yeni başlayanlara yardım için gönüllü olanların listesi:
http://www.armageddon.org/intro/helpers.html
Bende bunlardan birisiyim. İlgileniyorsanız ve yardım isterseniz lütfen çekinmeden bağlantı kurun:
mail:hrkucuk@yahoo.com
yahoo messanger:hrkucuk, msn:hrkucuk@hotmail.com
Bir deneyin, belki sizde bağımlılarından birisi olursunuz.
Not (i): OYUNUN SILOGANI:
Corruption, Betrayal, Murder!
Not (ii): Tamamen bedava!
Not (iii): Oyuncuların yaş ortalamasın son olarak forumda gördüğüm kadarıyla 24 civarındaydı. Ciddi roleplay atmosferi arayanlar için...
Not (iv): Bu postu eklememe izin verdikleri için Adminlere sonsuz teşekkürler.
Not (v): Sizde okuduysanız, ilginiz için teşekkürler.
