Zehir...

Gölgelerdeki yaşamı bilenler için...
haldor_goraxe
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 275
Joined: Wed Oct 26, 2005 10:00 am
Location: İstanbul, sen??

Zehir...

Post by haldor_goraxe »

Kaçıncı levelda bilmiyorum ama assasinler Poison Use abilitysini alıyorlardı...
Peki biz normal hırsızlar dartımızın ucuna uyku zehiri sürebiliyor muyuz öylece... Daha doğrusu zehir sürebilmek için ne türlü bir deneme yapmak gerekli???
Rakı ve Balık....İşte Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin şuursuzluğu kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

assassin prestij sınıfını almaya hak kazanan bir karakter, hemen "poison use" yeteneğine sahip olur.

bu prestij sınıfına ya da "poison use" yeteneğini sağlayan başka bir sınıfa ait olmayan karakterler de zehir kullanmak isteyebilir. Bu durumda iki risk vardır:

- Karakter, temin ettiği zehiri kullanıma hazırlarken (hançere sürme, içeceğe karıştırma, vs...) %5 olasılıkla kullandığı zehirden etkilenebilir.

- Eğer zehir bir silaha sürülerek kullanılıyorsa, karakter, bu silahı kullanırken yaptığı saldırılarda attığı her "natural 1 roll" için DC 15 Reflex save atmak durumundadır. Eğer save başarısız olursa, zehirli silahı kullanan karakter, kendi zehrinden etkilenir.

Yukarıdaki riskler, "poison use" yeteneğine sahip olmayan tüm sınıflar için geçerlidir, rogue için ayrı bir yöntem izlenmez.
War, war never changes...
haldor_goraxe
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 275
Joined: Wed Oct 26, 2005 10:00 am
Location: İstanbul, sen??

Post by haldor_goraxe »

Peki hırsız karaktere Poison Use adlı bir marifet alabilirmiyiz... Yada Rouge Special Abilities'e Poison Use ekleyebilir miyiz...

Zehiri özellikle uyku okları için kullanıyorumda... Sürekli uyumak pek işime gelmiyor...
Rakı ve Balık....İşte Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin şuursuzluğu kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

"poison use", benim bildiğim resmi kurallar dahilinde herhangi bir skill ya da feat olarak alınabilecek bişiy diil. tam olarak bir "class ability" olarak düşünmek lazım bunu. hani nasıl paladinin "lay on hands"i var "turn undead"i var ve diğer sınıflar bunu ömürbillah alamıyo, işte o hesap.

ha, kuralları modifiye edicem, house rule yapacam diosan şunları önerebilirim.

- knowledge (poisons) diye bi skill ekleyebilirsin. rogue için class skill olur. zehirin etkisine göre DC belirleyip bu skill üzerinden zar atabilirsin. Mesela bi zehir, kurbanına DC 14e karşı save attırıyosa etkisini göstermek için Knowledge (poison) zarındaki DC

DC = 10 + 1/2 (save DC) = 10 + 14 /2 = 17

felan gibi bişiy olabilir. tamamen kafamdan salladım, rakamlarla istediin gibi oynayabilirsin.

ayrıca bence, knowledge (poison) skilli bir tane değil, her bir zehir türü için bir adet olmalıdır. Bildiğiniz gibi 4 çeşit zehir vardır:

* dokunma (contact)
* soluma (inhale)
* yutma (ingest)
* yaralama (injury)

bu zehir çeşitlerinin her birinin hazırlaması ve kullanması birbirinden farklı olduğu için, zehirler hakkında oluşturacağın knowledge skillinin 1 değil 4 tane olması daha mantıklı olacaktır. o kadar skill puanım yok diosan, e o da işin zorluğu zaten. hem yankesicilik yap hem kilit aç hem adam zehirle olmaz. :)

- ikinci yol olarak, "poison use" bir feat olarak düşünebilirsin ve rogue olarak bir feat seçmen gerektiğinde bu feati seçersin.

tabi DMin izin vermesi lazım bunnara, zira ben bunnarın hepsini şu anda kafamdan uydurdum.
War, war never changes...
haldor_goraxe
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 275
Joined: Wed Oct 26, 2005 10:00 am
Location: İstanbul, sen??

Post by haldor_goraxe »

Saol yardımların için...
Rakı ve Balık....İşte Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin şuursuzluğu kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
paul sernine
Gölge Ustası
Posts: 134
Joined: Tue Apr 12, 2005 10:00 am

Post by paul sernine »

burock wrote: Eğer zehir bir silaha sürülerek kullanılıyorsa, karakter, bu silahı kullanırken yaptığı saldırılarda attığı her "natural 1 roll" için DC 15 Reflex save atmak durumundadır. Eğer save başarısız olursa, zehirli silahı kullanan karakter, kendi zehrinden etkilenir.
Elimdeki zehir "yaralama" denilen çeşitten olsun. Bunu hançerime sürdüm. Mantıken karşımdakini yaralarsam zehir kanına karışacak ve etkisini gösterecek. Bu durumda neden benim refleks save atmak gerekiyor?
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

bu durumda, sistemin yaklaşımına göre, "natural 1" gelirse zarda, yani critical fail olması durumunda, o silahla kendini yaraladığın manasına geliyor.

mesela hançerini salladın fakat parmağını hafiften yonttun veya ok ise yayı gererken eline saplandı vs gibi.

yani bu benim yorumum değil, sistemin yorumu. sana uyan başka critical miss senaryosu varsa onu da uygulayabilirsin.
War, war never changes...
Mark
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2004
Joined: Thu Aug 31, 2006 10:00 am
Location: Midkemia, portal/istanbul

Post by Mark »

Zehir deyince aklıma Talona geldi, Onu Tanrı nız olarak seçerseniz çok iyi olur bence.

Bir de, Craft(poisonmaking) ile zehir hazirlayabilirsiniz.skill
haldor_goraxe
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 275
Joined: Wed Oct 26, 2005 10:00 am
Location: İstanbul, sen??

Post by haldor_goraxe »

Zehir yapmak Alchemiste' girmez mi???
Rakı ve Balık....İşte Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin şuursuzluğu kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

zehir yapmak başka, zehri kullanmak başka.

eğer zehir yapmak konusuna gireceksek, yapılacak zehrin niteliğine göre bi skill kullanılır. kimyasal zehirse alchemy doğru; ama bitkileri kullanarak yapılan bir zehir için herbalism gibi bir skill kullanılmalıdır.

Ha, işi abartıp özel bir yaratığın zehrini (kobra, vs...) kullanmak için knowledege (nature) ya da animalism gibi bi skill, extraplanar bi yaratığın zehrini kullanmak için de (oha?) knowledge (planes) gibi bir skil kullanılabilir.

zehir zıkkım olsun.

bazı en güçlü zehirler, extraplanar yaratıklara ait zehirlerdir. bunların arasında faerunda en meşhur olanı ve dolayısıyla hatırı sayılır bir bedel karşılğı elde edilebileni bebiltih zehridir.

ödenen bedel de çoğunlukla para olmaz, bilmem annatabildim mi.

//Mesajınız SacoKhan tarafından 20/03/07 13:40 tarihinde birleştirilmiştir
War, war never changes...
sanguis
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 45
Joined: Wed Dec 27, 2006 10:00 am

Post by sanguis »

adamın yemeğine zehir dökerken kendini zehirleme olasılığı çok saçma olmuş. anca dokunarak etki eden zehirlerde olabilir bu. solunumla etki edenler tuzaklar dışında kullanılmaz gibi geliyo ayrıca ama bi delilik yapıp adama zehir solutmaya çalışırsan yine senin zehirlenme olasılığın olur.
User avatar
darkflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 551
Joined: Wed Sep 06, 2006 10:00 am
Location: heryerde olabilirim kafama bağlı

Post by darkflarer »

bence zehiri aynı star wars 2'deki gibi bir cam kavanozun içine 2 tane çok zehirli hayvan koyarak halledebiliriz daha kolay olur, sonuçta et görünce çıldıran hayvanlar bunlar, e bizde gerekli bilgiyi alırsak yakalamak çok zor olmaz gibi geliyor.
<div>artık lightflarer'ım</div><br>
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Posts: 2585
Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden

Post by SacoKhan »

Star Wars 2'de bahsettiğin yaratıklar özel assassin yaratıklar. Yani gizlice adam öldürme eğitimini içgüdüsel olarak bilen hayvanlar onlar. Bildiğim kadarıyla o tür bir yaratık yok D&D settinglerinde. Ama olursa savaşta ne gibi bir şekilde kullanılabilir o ayrı mesele, hatta bana kullanılamaz gibi geliyor.
And i still wonder if you ever wonder the same!...
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Zehir kullanmada kendini zehirleme riskini en aza indiren simyacı yapıtı vardı. Bir tüp içine koyulan zehir ancak silah kullanıldığında açılıyordu. Bu sadece zehirler için değil tüm simyasalların kullanımı içinde kullanılabiliyordu. Yani silaha sürerken kendini zehirlemek gibi bir riskin kalmıyordu.

Bunun yanında simyasal yada zehirin silah yada her neyseye koyulabilmesi daha kısa zaman alıyordu.

Yalnız bir savaş sırasında zehiri kulanmak çok anlamsız çünkü silah kullanılmadan hemen önce 1 standart action tüple yada ve 1 round normal şekilde uğraşmak gerekiyor. Ancak ilk saldırıda backstap yapılacaksa zehir kullanılmalıdır.

şimdi elimin altında kitaplar olmadığı için aklımda kaldığı şekliyle yazdım, sadece daha iyi bilipte unutmuş biri varsa hatırlasın doğrusunu yazsın diye. Hata olduysa affola.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Posts: 2585
Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden

Post by SacoKhan »

Aslında dediklerin doğru gnomcum fakat zehir kullanmak bir hazırlığı gerektirir. Savaş sırasında zehirle uğraşmak çok yanlış bir şey bence.
And i still wonder if you ever wonder the same!...
Post Reply