2008 yılının en iyi FPS oyunu

Mucit Gnomların hayal makineleri, pc, konsol oyunları hakkında her sey..
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

2008 yılının en iyi FPS oyunu

Post by catboy »

Aksiyon oyunlarından sonra sıra FPSlere geldi. FPS (First person shooter) bildiğiniz gibi birincil bakış açısından oynanan ateş ederek ilerlemeli en çok piyasada yer işgale den oyunlardandır.
Bir de dikkatimi çeken genelde bu yıl hep devam oyunları çıkmış bu kategoride.
Last edited by catboy on Sat Dec 13, 2008 9:42 pm, edited 2 times in total.
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Call of Duty World at War'ı listeye eklemeni talep edeceğim :) Ã?ünkü ondan iyi oyun yok bu sene :D Gerçekten güzel ve zevkli bir oyundu.

Ayrıca Far Cry 2 bir RPG oynu :) Oynadım, oradan biliyorum :D
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

Post by catboy »

Far Cry 2 aksiyon oyunu olarak geçiyor. Rpg öğeleri de eklenilmiştir sadece. Ama her yerde aksiyon kategorisi altında incelenir. Ama tabiki adamımızı birincil bakış açısıyla oynadığımız için FPS kategorisinde olması gerekir.
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Far Cry 2'yi bir RPG oynundan hiçbir şey ayıramaz, bir RPG oyunun bütün özelliklerini gösterir, silah alıp satarsın, bir seçim yaparsın.Aksiyon oynu değildir, FPS bir bakış açısıdır, bir oyun yürü değildir, zamanla oyun türü olmuştur, aslı Aksiyon'a dayanır.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

Post by catboy »

Bana göre fps oyun türünden ziayde aksiyonun bir alt çeşitidir, ama artık bunlar böyle kategorilere ayrılmıştır. Zamanla her oyunda rpg öğeleri sos niyetine yedirilmeye çalışıldığından Far Cry 2'de rpg oyunun tamamen içine işlemiş, ama aksiyon ön plandadır ve rol yapma oyunu kategorisine giren oyunların temel özelliklerie sahip değildir, sadece rpg öğeleri vardır diye her oyuna rol yapma oyunu diyemezsin.
Birincil bakış açısı olan her ateşle ilerlenen oyuna da FPS dendiğinden Far Cry 2 bu kategoriye giriyor.
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Fakat aynı şekilde, Rol yapma üzerine kurulu bütün oyunlar RPG'dir.

Ã?rneğin oyun oynarken, silah satın alıyorsun, silahın eskiyor, yenisini alıyorsun, ormanları yakıyorsun, iki takımdan birini seçiyorsun, gizlice ilerliyorsun, kılıç kullanıyorsun, GPRS aleti kullanıyorsun, oyun başında sana 7-8 adam veriyor, istediğin birini seçip oyuna başlıyorsun, oyun sırasında arkadaş edinebiliyorsun, hatta onlara ihanet edebiliyorsun.Papaz'dan uyuşturucu satın alabiliyorsun, daha neler neler, Planör dahi var.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Starfell
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 693
Joined: Thu Apr 17, 2008 10:00 am
Location: Istanbul

Post by Starfell »

Walla bence call of duty: modern warfare Çok iyi harika bi oyun. Gerek dinamikler gerek senaryo olsun çok iyi tasarlanmış. Ancak listede niye yok bilmiyorum bu yüzden oyum crysis'e ama crysis bana çok pastel tonlarda geliyor bilmiyorum fry cry fln da genel olarak pastel tonlarda bunuda aynı grafik motorlarını kullanmalarına bağlıyorum bilemiyorum tabi crysis daha gerçekçi olabilir ya :roll:
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

Post by catboy »

call of duty 4 2007 yılını olduğu için olabilir?
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Ya call of duty nin yenisi çıkıyor hala eskisinin muhabbeti hakkında tartışma yapıyorsunuz :D
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

Call of Duty'ye artık oy vermem çünkü yapan firma işi iyice emperyalist propogandaya döktü, tamam oyunlar hala güzel ama "hakkını arayan" (!) Amerika'nın bir askerini oynamak istemiyorum ben, doğuda yaşayanlarında insan olduğunu unutmuşlar, eski Call of Duty'ler de çok tarafsız değildi ama en azından çoğu oyunun yapmadığını yapıp, Sovyetler için çok güzel senaryolar koymuşlardı. Savaşta da ülkemizin "onuru" için değil sadece oraya gönderildiğimiz için savaşıyorduk (Hollandalılar'ın senaryosu hariç tabii) Far Cry ve Crysis arasında kaldım ama niyeyse Crysis'e verdim oyumu, ama Far Cry 2'de oldukça iyiydi.
Starfell
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 693
Joined: Thu Apr 17, 2008 10:00 am
Location: Istanbul

Post by Starfell »

Bide şöyle bir durum var cod3 çok iyi bi oyun degildi. Ve bu world at war ı yapan firma yapmıştı ben world at war ı oynamadım ama çok iyi bişi beklemiyorum.
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

Starfell wrote:Bide şöyle bir durum var cod3 çok iyi bi oyun degildi. Ve bu world at war ı yapan firma yapmıştı ben world at war ı oynamadım ama çok iyi bişi beklemiyorum.
evet cod 3 çok kötüydu dandik amerikan askeri filmleriyle Medal of Honor karışımı bir şeydi, zaten Medal of Honor'da direkt CoD çakması olmuş arayüzü bile, neydi abi o ya, tank vurup kara liste falan tutuyorlardı, sululuk diz boyu, bir adam ölüyordu sırf cesedini alalım diye katliamın ortasına dalıyorduk, ölen öldüğüyle kalsın arkadaş savaş bu :(
Starfell
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 693
Joined: Thu Apr 17, 2008 10:00 am
Location: Istanbul

Post by Starfell »

:D lightflarer savaşta arkanda asker bırakmazsın çok uç bi durum olmadığı sürece. Eğer bırakırsan gün gelir senin için savaşacak asker bulamazsın.

O yüzden gerçekte ceset dahi olsa ordunun adamın ailesine karşı bir sorumluluğu vardır ve savaşlarda bu yüzden kendinden adam bırakmazsın. Gerekirse ateşkes olur ama o bedenler ordan çıkartırıl...

Ama kasmışlardı harbiden :D:D:D
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

Post by catboy »

Evet, crysis de call of da berbaer görünüyorlar şimdilik. bakalım birinci hangisi olacak?
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

Starfell wrote::D lightflarer savaşta arkanda asker bırakmazsın çok uç bi durum olmadığı sürece. Eğer bırakırsan gün gelir senin için savaşacak asker bulamazsın.

O yüzden gerçekte ceset dahi olsa ordunun adamın ailesine karşı bir sorumluluğu vardır ve savaşlarda bu yüzden kendinden adam bırakmazsın. Gerekirse ateşkes olur ama o bedenler ordan çıkartırıl...

Ama kasmışlardı harbiden :D:D:D
ya adam çapraz ateşte kalır gider kurtarırsın o ayrı ama adam ölü :D , mevlüdünü okuyacaklarına ölenle ölüyorlar yani :D bir de öyle kötü anlatılıyordu ki, "jack, mike'ı kurtarmalıyız, tanrı aşkına" iğrenç bir replik yani :D
Post Reply