Strateji oyunlarını ilk başta toptan mı bir ele alsak diye düşündüm, ama en iyisi iki kategori de incelemek olacaktır. RTS (Gerçek zamanlı strateji) ve TBS (Sıra zamanlı strateji) olarak bu yılın en iyi strateji oyunları belirliyoruz. Bu yıl en az rts türünde oyun çıktığını var sayarsak çok az seçeneğimiz var bu kategoride.
Aslında Command & Conquer'in adı altındaki bütün oyunları severDİM fakat düşününce hepsi aynı şeyin üzerine kurulu. Bina yap ==> ki daha fazla bina yapabilesin ==> ki asker çıkartabilesin ==> ki savaşabilesin. Ama son zamanlarda bu tür strateji oyunları cidden saçma gelmeye başladı. Red Alert 3'ü deli gibi beklerken gerçek zamanlı strateji oyunlarından soğudum. Benim oyum TBS'den yana.
red alert 3 iyi açıkçası senaryosu falan güzel, özellikle sovyet bölümleri çok güzel, gerçi tüm ordularda özel saldırı kişiliği (lafa bak) kadın, biraz şehvete kaçmışlar ama güzel yine de, yalnız fark ettinizmi bilmiyorum ama artık oyunlar çok yer kaplıyor, ra2 ve ek paketi toplam 3 gb falandı ra3 10 gb, gta4 16 gb falan...
Anlaşılan bu kategoride daha fazla uzatmanın alemi yok diye düşünüyorum, ama en iyisi bir müddet daha beklemek. Belki strateji türleriyle pek aramız iyi değildi bu yıl hiçbirimizin.
Bu sene oyun tanrılarının bize peş peşe bahşettiği bu harikulade oyunlardan sonra strateji oyunları pek geri plana itildi. Ama isminden dolayı Red Alert 3 birinciliği hak ediyor bence.