Efsane adamdan efsane çizgi romanın, sinema uyarlaması. Gidin izleyin okuyun ama mutlaka wacthmanı bilin...
Zack abimiz 300 den sonra yine absurd bir film uyarlaması yapmış. Çizer amcamız filmi lanetlemiş. şimdilerde ise vizyonda bizi bekleyen bir çizgi roman uyarlamamız var. Hemde ingliz yazarlar birliği tarafından gelmiş geçmiş en iyi 100 edebi eser niteliği taşıyan bir çizgi romandan uyarlanmış.
Neyse vaktim yokkısa yazıyorum onun için. Artık konuyu siz devam ettiriniz. Varmı filmi izleyen. unutmamak gerekki comicsin yaratıcısı aynı zamanda v for vendettanında yaratıcısı...
Wacthmen
Bugün filmi izledim. Filmin ismi kinayeli aslında hem saatçi hem gözcü anlamında kullanıldığını hissettim yer yer. Böyle şeyler hoşuma gider.
Yorumlaması cidden güç bir film. Normal sinama seyircisine ne akdar hitap edeceğini bilemiyorum. Çizgi roman severlere de ne kadar hitap edeceğini bilemiyorum ama sanırım ben filimden hoşlandım.
İlk yarısı her ne akdar bir aksiyon sahnesiyle başasa da biraz aksiyondan yoksun karakterleri tanıtmak üzerine kurulmuş. İkinci yapıya altyapı hazırlamışlar bir nevi...
Karakter tabanlı hikayeler hoşuma gittiğ iiçin ben pek de sıkılmadım açıkcası. Filmi bir açıdan çok beğendim. Klasik kahraman konseptini yıkıyor. Yani eğer süper kahramanlar var olsaydı böyle olurdu dedirtti bana. Diğer arkadaşlarımı çok fazla memnun etmedi gittiğim ama ben biraz klasik beklentileri karşılamadığı için olduğunu düşünüyorum. Beyinlerde bir iyi kötü ayrımı olsa da gerçekte bunun olamayacağını hatırlatıyor. O kadar kötü adamı pataklamak zorunda kalan kahramanlar kendi benliklerini ne kadar koruyabilirler. Ne akdar normal kalabilirler? Ya da iyiliği korumak için feda ettikleri şeyler onları savaştırdıkları şeye ne akdar yaklaştırır.
Çizgi romanda belli ki başarılı akrakterler varmış Sanıyorum ki benim hoşuma gitmesinin sebebi temelinde başarılı karakterlerin olması.
İlk yarıyla ilgili konuşurken başlangıcında dakikalarca tekrar eden bir müzikte gösterdiği sahnelerden bayıldığımı (kötü anlamda) söylemeden geçemeyeceğim. Cidden fazla zun tutmuşlar yönetmnlik açısından daha iyi olabilirdi bazı açılardan.
Bir süre kurgunun ne olduğunu kavraamıza izin vermiyor film. Yani durumdaki belirsizliklerden karakterlerin kendi meselerinden dolayı senaryonun akışı biraz tahmin edilmez. Sonucca başladığında ise kurgu beni tatmin etti.
Çizgi romanını merak etmeye başladım. Pek sıkı bir çizgi roman takipçisi değilimdir. Normal kitabı olsaydı da keşke onu okusaydım. Ama bir yerde rastlarsam göz atarım muhakak.
Toparlamak gerekirse film süperkahraman bakış açısına yeni bir boyut getirdiği için bile izlenebilir. Bütün süperkahramanların batman gibi kendi kuralları yoktur. Bazıalrının kendi "yöntemleri" vardır.
Yorumlaması cidden güç bir film. Normal sinama seyircisine ne akdar hitap edeceğini bilemiyorum. Çizgi roman severlere de ne kadar hitap edeceğini bilemiyorum ama sanırım ben filimden hoşlandım.
İlk yarısı her ne akdar bir aksiyon sahnesiyle başasa da biraz aksiyondan yoksun karakterleri tanıtmak üzerine kurulmuş. İkinci yapıya altyapı hazırlamışlar bir nevi...
Karakter tabanlı hikayeler hoşuma gittiğ iiçin ben pek de sıkılmadım açıkcası. Filmi bir açıdan çok beğendim. Klasik kahraman konseptini yıkıyor. Yani eğer süper kahramanlar var olsaydı böyle olurdu dedirtti bana. Diğer arkadaşlarımı çok fazla memnun etmedi gittiğim ama ben biraz klasik beklentileri karşılamadığı için olduğunu düşünüyorum. Beyinlerde bir iyi kötü ayrımı olsa da gerçekte bunun olamayacağını hatırlatıyor. O kadar kötü adamı pataklamak zorunda kalan kahramanlar kendi benliklerini ne kadar koruyabilirler. Ne akdar normal kalabilirler? Ya da iyiliği korumak için feda ettikleri şeyler onları savaştırdıkları şeye ne akdar yaklaştırır.
Çizgi romanda belli ki başarılı akrakterler varmış Sanıyorum ki benim hoşuma gitmesinin sebebi temelinde başarılı karakterlerin olması.
İlk yarıyla ilgili konuşurken başlangıcında dakikalarca tekrar eden bir müzikte gösterdiği sahnelerden bayıldığımı (kötü anlamda) söylemeden geçemeyeceğim. Cidden fazla zun tutmuşlar yönetmnlik açısından daha iyi olabilirdi bazı açılardan.
Bir süre kurgunun ne olduğunu kavraamıza izin vermiyor film. Yani durumdaki belirsizliklerden karakterlerin kendi meselerinden dolayı senaryonun akışı biraz tahmin edilmez. Sonucca başladığında ise kurgu beni tatmin etti.
Çizgi romanını merak etmeye başladım. Pek sıkı bir çizgi roman takipçisi değilimdir. Normal kitabı olsaydı da keşke onu okusaydım. Ama bir yerde rastlarsam göz atarım muhakak.
Toparlamak gerekirse film süperkahraman bakış açısına yeni bir boyut getirdiği için bile izlenebilir. Bütün süperkahramanların batman gibi kendi kuralları yoktur. Bazıalrının kendi "yöntemleri" vardır.
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
WAtchman tekildir. Batman superman gibi (bizim süpermen dediğimize bakmayın).
Fakat watchmen çoğul x-mendeki gibi
İlgilizcedeki man in çoğulunun men olmasundan kaynaklanıyoru. Mans diye bir şey yok.
Watchmen bir kahraman grubuna hitap ettiği için çoğul tabii ki de. Ama grubun bir üyesi olduğunu söylemek için "i am watchman" denilebilir. İlgilizce dersi gibi oldu kusura bakmayın. =)
Fakat watchmen çoğul x-mendeki gibi
İlgilizcedeki man in çoğulunun men olmasundan kaynaklanıyoru. Mans diye bir şey yok.
Watchmen bir kahraman grubuna hitap ettiği için çoğul tabii ki de. Ama grubun bir üyesi olduğunu söylemek için "i am watchman" denilebilir. İlgilizce dersi gibi oldu kusura bakmayın. =)
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
yok sanırım alenthas, starfell'in başlığı yanlış yazmasından ötürü bir yanlış anlaşılma yaşadı, filmin tam adının ben watchmen olduğunu biliyorum. starfell bu başlığı açtığında biraz acelesi olduğunu belirtmişti gerçi, ama keşke acelesi olmadığı daha rahat olduğu bir zamanda bu başlığı açsaydı hem kendisi de film hakkında daha detaylı yorumlar yazabilirdi. 
Yalnız bu absürt muhabbet iyice uzayabilir.Ã?ünkü Wahtc değil Wacthman yazıyorAlenthasLeasess wrote:Yok, başlıkta Wahtchman yazıyor da, o yüzden sordum. Belki başka bir anlamı vardır diye ama aldım cevabımıDüzeltilirse iyi olur tabii
Neyse, onun dışında izlemedim ama yakın tarihte izlemeyi düşünüyorum.Hele hele çizerinin V for Vendetta'yı çizen olduğunu duyunca, mutlaka izlemeliyim.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
-Freddie Mercury
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
-Freddie Mercury
Başlık konusunda kusura bakmayın biraz baştan savma oldu ama ben tam oturdum iştahla yazcam biri geldi hadi çıkıyoruz dedi. Bende baştım tuşa gitti.
Neyse Watchmen 2. Dünya savaşının bitip, soğuk savaşın başladığı ve insanların her an bir nükleer savaşın çıkabileceği konusunda paranoyaklık durumuna ulaşmış düşünceler içinde olduğu bir dönemde geçiyor.
Çizgi roman(bundan sonra roman diye bahsedeceğim.); Hugo Ã?dülü almış ve Time’ın belirlediği “En İyi 100 Edebiyat Eseri” arasında yer almış. Burda dikkat edilecek bir nokta: Bu bir roman değil ve edebi yönün daha düşük olması beklenirken. En iyi 100 EDEBİ eser arasında yerini buluyor.
Romanda asıl üzerinde durulan şey. “Who Watches the Watchmen?” sorusu. Bunu Plato socrates'ın mümkenmel devlet anlayışını sorgulamak için kullanıyor. Bilgi için :
Socrates’in sunduğu mükemmel devlet düzenine göre işçi sınıfı, tüccarlar ve köleler olarak sınıflandırılan toplum, gardiyanlar tarafından korunacaktı. Plato içinse asıl sorun burada başlıyordu:“Who will protect us against the protectors? (Peki, bizi koruyuculardan kim koruyacak?)”. Diye soruyor Plato. İşte romanda ve tabii ki filmde bu durum sorgulanıyor. Eğer kahramanlar kendi adalet anlayışını yaratırlarsa nolur??
Gİdin izleyin derim. Bende ingilizce bi kısmı var ama dili çoook ağır. izlemek daha kolay gibi geliyo bana.
Bir de belirteyim. Bu film ve roman, yaratıcısı tarafından bizzat lanetlenmiş bulunmakta. Sebebini bilemiyorum ama Alan Moore; filmin lanetli olduğunu ve gösteriminden sonra da zehrini tükürmeye devam edeceğini söyleyip duruyormuş.
Edmond: Evet bu V for Vendetta'nın yaratıcısı olan alan moore un başka bir serisi. Adam gerçekten sosyal sorunları son derece iyi bir şekilde özümsemiş. Bu konuda kısa bir alıntı yapayım.
Alan Moore, 87 yılında Watchmen’i bitirdikten hemen sonra kendisi için düzenlenen imza gününe gider. Rivayete göre, Moore’dan imza almaya gelen okurların hiçbiri kendisinin yüzüne bakamaz ve Moore ile konuşmaktan çekinirler. Okurlardan biri önünde diz çöküp ona “Tanrım” diye hitap edince, olanlara bir anlam veremeyen Moore için ipler tamamen kopar. Bu şekilde bir ilgi istemeyen Moore, bundan sonra ne kendisine gelen davetleri kabul eder ne de bir imza gününe gider. Ã?nünde diz çöken hayranı onu şaşırtmış olsa da (üstelik kendisi de “sıyırmış!” diyebileceğimiz bir kişilik olmasına rağmen) gerçekten romanın gücüne saygı duymamak elde değil.
Alıntılar:Mynet.com Yazımın hepsi alıntı değil yanlışlık olmasın

Neyse Watchmen 2. Dünya savaşının bitip, soğuk savaşın başladığı ve insanların her an bir nükleer savaşın çıkabileceği konusunda paranoyaklık durumuna ulaşmış düşünceler içinde olduğu bir dönemde geçiyor.
Code: Select all
O saat varya 12 ye 3 kalayı gösteriyor. 12 olduğunda nükleer savaş çıkacağı anlamına gelen efsane bir metafor.Romanda asıl üzerinde durulan şey. “Who Watches the Watchmen?” sorusu. Bunu Plato socrates'ın mümkenmel devlet anlayışını sorgulamak için kullanıyor. Bilgi için :
Socrates’in sunduğu mükemmel devlet düzenine göre işçi sınıfı, tüccarlar ve köleler olarak sınıflandırılan toplum, gardiyanlar tarafından korunacaktı. Plato içinse asıl sorun burada başlıyordu:“Who will protect us against the protectors? (Peki, bizi koruyuculardan kim koruyacak?)”. Diye soruyor Plato. İşte romanda ve tabii ki filmde bu durum sorgulanıyor. Eğer kahramanlar kendi adalet anlayışını yaratırlarsa nolur??
Gİdin izleyin derim. Bende ingilizce bi kısmı var ama dili çoook ağır. izlemek daha kolay gibi geliyo bana.
Bir de belirteyim. Bu film ve roman, yaratıcısı tarafından bizzat lanetlenmiş bulunmakta. Sebebini bilemiyorum ama Alan Moore; filmin lanetli olduğunu ve gösteriminden sonra da zehrini tükürmeye devam edeceğini söyleyip duruyormuş.
Edmond: Evet bu V for Vendetta'nın yaratıcısı olan alan moore un başka bir serisi. Adam gerçekten sosyal sorunları son derece iyi bir şekilde özümsemiş. Bu konuda kısa bir alıntı yapayım.
Alan Moore, 87 yılında Watchmen’i bitirdikten hemen sonra kendisi için düzenlenen imza gününe gider. Rivayete göre, Moore’dan imza almaya gelen okurların hiçbiri kendisinin yüzüne bakamaz ve Moore ile konuşmaktan çekinirler. Okurlardan biri önünde diz çöküp ona “Tanrım” diye hitap edince, olanlara bir anlam veremeyen Moore için ipler tamamen kopar. Bu şekilde bir ilgi istemeyen Moore, bundan sonra ne kendisine gelen davetleri kabul eder ne de bir imza gününe gider. Ã?nünde diz çöken hayranı onu şaşırtmış olsa da (üstelik kendisi de “sıyırmış!” diyebileceğimiz bir kişilik olmasına rağmen) gerçekten romanın gücüne saygı duymamak elde değil.
Alıntılar:Mynet.com Yazımın hepsi alıntı değil yanlışlık olmasın



