Mutasyona uğramış ne üdüğü belirsiz yaratıklarla uğraşırken yapılacak tek şey bir köşede durup gelen canavarları tek tek indirmek (özellikle hardda oynuyorsanız), çünkü zaten karanlık olan mekanda her tarafınızdan gelen bu yaratıklar canınızın %70 kadarını tek vuruşta götürüyor (armorla birlikte bile 3 vuruşta ölüyoruz HP + Armor = 200 - 70 + 70 + 70 = -10). Neyse ki bunlarla sadece 2-3 kere karşılaşıyoruz (ama sürü halinde). Oyunun en zevkli düşmanları ise transparan bir halde dolaşıp size saldıran hızlı ve çevik elemanlar. Nerden geleceğini biliyorsanız oraya bir mayın fırlatıp havaifişekleri izlemek çok zevkli oluyor. Hatta bazen onları aşağılayıcı nidalar attığımda olmuştur -öldürünce tabii.
Oyundaki en gereksiz şey ise melee idi. Birinci oyundan bile çok gereksiz olduğunu bilen yapımcılar biraz anlam katmaya çalışmış ve bu tuşu bazen Alma ya da bunun gibi değişik şeyler üzerimize atladığında üzerimizden fırlatmamız, ya da ellerimizi kenetlediğimiz düşmanın silahını ittirip kafasına dayadığımızda tetiği çekerek kafasını uçurmada kullanıyoruz (bak bu cidden etkileyiciydi). Tabii bunlar çok güzel şeyler gibi geliyorsa da şahsen ben sağ fare tuşuna hiç durmadan basmada pek bir anlam çıkartamadım. Hani bazı oyunlarda bir şeyler becerebilmek için belirli tuşlara zamanında basmanız gerekir ya, o yok işte! Tek yapmanız gereken spam sağ fare tuşu!
Oyunun en itici yanı ise Alma'ydı. Birinci oyunda köşeden bucaktan çıkıp hem etrafında oluşan ateşleri vs. ile hem bizi etkilemiş, hem de korkutmuştu. Project Origin'de ise Alma kızımız büyümüş, korkutuculuktan daha çok serpilmiş, güzelleşmiş, adeta seksi bir bayan olmuş (hö?). Alma denilen mahlukattan korkmam gerekirken kendimi dalga geçerken buldum. Eh ben daha ne diyeyim ki...
Dikkat spoiler (sadece oyunu oynamayacaksanız ya da hikayesini önemsiz buluyorsanız bakın -şahsen ben önemsiz buluyorum):
Code: Select all
Zaten oyunun sonunda Alma bizden hamile kalıyor (evet, *sigh* netten son bölüme bakarsanız nasıl olduğunu öğrenebilirsiniz). Bu da demektir ki 3. oyunda tekrar küçük bir kızla savaşacağız! Yuppi!)
