

Lego son zamanlarda oyun sektörüne büyük bir ilgi göstermeye başladı. Duydunuz mu bilmiyorum, ama bir müddet süre önce MMO yapacaklarını bildirmişlerdi. Hakkında bir kaç cümle okumamla birlikte birden büyük bir aşk besledim bu projeye ve hemen kapalı betaya yazıldım. Ve beni de şaşırtan bir olay oldu, bu sefer gerçekten bir oyun betasına kabul edilmiştim! Mutluluktan havalara uçarken hemen kullanıcı açtım ve kapalı beta süresinin açılmasını bekledim. Betaya katılmama iki nedenden sevindim aslında, birincisi çoğu kişi oynayamıyorken ilk oynayanlardan biri olmak, ikincisi ise oynayıp eğlenceli olup olmadığına karar vermek, ona göre oyunu almak. Bir taşla iki kuş yani...
Yazıya başladığım an itibarı ile saat sabah 3:39. Saatlerdir (beta serverları saat 10'da açıldı, ben ise 12'de başlayabildim anca) Lego Universe oynamaktayım. Hani gerçekten, bu oyun satın almaya değer. Aylık ücretin olması belki biraz saçma gelebilir ama microtransaction olması daha mı iyidir? Başkası para verdi diye daha havalı şeyler alması çok sinir bozucu değil mi?
Neyse efendim, oyuna geçeyim. Gerçi bana gelen mailde "lütfen oyun hakkındaki bilgileri paylaşmayınız" diyordu ama, zaten bahsedeceklerimin çoğunu kendileri anlattılar. O yüzden içim rahat.
Tüm Lego varlıklarının yaşadığı başka bir boyuttayız. Buradaki bir uzay gemisinde başlıyor hikayemiz, fakat burada fazla kalamayız çünkü gemi ağır hasar aldı ve uzayda sürükleniyor. Hemen hayal gücümüzü, pılımızı pırtımızı toplayıp kendimize küçük bir roket yapıp bir adaya varıyoruz. şimdi, hikayeyi ben de tam toparlayamadım ama anladığım kadarıyla anlatmaya çalışayım. Burası Maelstorm denilen bir olay sonucunca bütün "kötü fikirler"in saldırısına uğruyor. Bu kötü fikirler oyun içerisinde maelstorm tarafından ele geçirilmiş kötü kalpli yaratıklar. Bizler ise, Lego vatandaşları olarak dört farklı taraftan birisini seçip o konuda yoğunlaşıyor, bu savaşa katkımızı böyle gösteriyoruz. Tabii ilk önce bu kötü fikirlerin elinde tuttuğu küçük bir adayı elegeçirip kendimizin yapıyor ve buraya istediğimiz gibi evimizi kuruyoruz. İşin güzel tarafı, bu kurduğumuz eve, şatoya veya her ne yaptıysanız, isteyen herkes gelebiliyor. Bunun hakkında popülerite bile yapmışlar. En çok ziyaret edilen evler, en çok puan almış evler vs. gibi.
Başka bir eğlenceli içerik ise oyunda yarışabiliyor olmamız. Evet evet, kendi yarış arabamızı yapıp yarışlara katılabiliyoruz. Hem de bir ipucu vereyim, bilgisayara karşı değil.
Gün geçtikçe yazmaya devam edeceğim. Özellikle beta bittikten sonra uzuun uzun yazmayı planlıyorum. Sonuçta sadece 5 gün verdiler. Zamanımın çoğunu bu oyunu oynayarak geçirmeyi düşünüyorum
şu da trailerı oluyor: http://www.youtube.com/watch?v=iTEQqmLW4HE



