Yıkımdan Sonra (Fallout sohbet)

Farklı sistemler ve dünyalar üzerine hazırlanan aktif oyunlarımızın bulunduğu bölümdür.
Post Reply
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Size yarattığınız karakter ile ilgili Marifette ekledim.

Yol Savaşçısı: Herhangi bir araç kullanırken herhangi bir ceza almadan silahını doldurup ateşleyebilir.

Mucit: Elinde alet takımı olmasa bile tamir yapabilir. Farklı parçaları toplayarak yeni aletler icat edebilir.

2,4,6 gibi çift sayılı seviyelerde marifet seçebileceksiniz. şimdilik Wahşi Batıdan beğendiklerinizi seçebilirsiniz buraya da yeni marifetler ekleriz.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

devrimk wrote:Dosyayı yolladım.

İnsanlar 20'yi aşamıyor ama toplam 60 puan dağıtmış oluyor.

Ghoul'larda +5 Zeka, -5 Ã?eviklik var yani 1. seviyede en fazla 25 zekalı ve 15 çevikliğe sahip Ghoul olabilir.

Onlardaki DR fazla güçlü kaçmış olabilir bakalım oyun içinde göreceğiz.
Bana 10DR fazla gibi gelmiyor. Gördüğüm kadarıyla zaten silahlar ve bıçaklar 90'lar civarında vuruyor ama guullarda neden DR olduğunu da anlamadım. Derileri çok kalınlaştığından mı, yoksa artık acıya alıştıklarından mı?

Başlangıçta bazı artılara karşı eksiler koysanbelki iyi olabilir. İnsanlar bunlardan 3 tane alırken guul ve Mutantlar iki tane alır. İnsanları çeşitililiği de daha fazla olur bu sayede. Tabi bastiliğinden kaybedebilirde oyun.

Guullar için mesela, radyasyonla başka canlılar ile birleşmi te diyebiliriz. DR 10 yerine şöyle şeyler koyulabilir.

Bitkiler ile: Vücutlarını belli bölgelerinde bitkiler yetişir. Ã?ölün ortasında hayat pınarı gibidirler. Ama onların üstündeki hiç bir şeyden yemek isteyen olacağını sanmıyorum. DR:15, Fire DR-10, Ã?eviklik:-5, Social skills: -15

Hayvanlar ile birleşenler:Kürkleri çıkar. Bençeleri/Gagaları çıkar ve karanlıkta daha iyi görürler. Night vision, Melee damage +5, DR5, Ã?eviklik +5, Social Skills: -20, Int:-5

Hiç bir şey ile birleşmemişler: Luck +5, Social skills -5

Sosyal becerilerinden bence kaybetmeliler öünkü çok çirkinler. şİmdi bakıyorum da ben Dean'e göre daha etkin bir insanım. İnsanlarla ben konuşsam daha iyi olur :D

Ama benim için fark etmez. Ben guul oldum ya bana yeter :D
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Gulların derilerinin ve organlarının kuruduğunu, su oranının azaldığını düşünüyorum. DR'yi o yüzden verdim. Ayrıca susuzluğa da daha dayanıklı olmalılar fakat bunun oyun mekaniğinde bir artısı olmadığından yazmadım.

Dediğin bitki-hayvanla birleşme olayları Marifetlere konulabilir sonradan almak için.

Tam tersi gulların sosyal yeteneklerinin gelişmiş olduğunu düşünüyorum, olayları konuşarak çözmeye çalışan zeki yaratıklar.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Darkgnome bulmak istersen Cabal "Porn Queens" adlı barın girişinde bodyguardlık yapıyor.
Harita onda sana yarım yamalak gösterdi içkiliyken gitmek için o haritaya ihtiyacın var.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Bu marifetleri çok sevdim. :) 2. seviye biraz fazla savaşa yönelik ama herhalde savaşıp tamir gücümü artırmamam gerekir.

BU Vaultlara kasa, mezar, kasasığınak, Can kasası felan desek olur mu? Goullara da gulyabani? Ben mi çok kafama takıyorum acaba bu Türkçe karşılık bulma olayına. Vault aslında özellikle koyulmuş bir isim sanırım. Kasa, mezar bölmesi gibi anlama geliyor. Bu değişiklikler havasına daha çok mu katar, götürür mü?

Sistem yavaşça gelişiyor. Anca koşullu harektleri de ekleyebilirmiyiz. Mesela "şöyle olması durumunda hemen bunu yapmak üzere pusuya girdi." ya da "birisini korumaya başladı. Onun tehlikede olduğunu görene kadar ateş etmeyecekti"... gibi.

Alnından vurulmada olmasın bence :D
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Ghoul: Gulyabani, kısaltması Gul
Vault: Sığınak
Süper Mutant: ? kısaltması Muti
Deathclaw: Ölüm pençesi, kısaltması Pençe

Bende Türkçe kullanmaktan yanayım.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Mutant'lara, mutant demeye devam edebilirz bence. Ya da ogre, dev gibi bir yakıştırma da yapabiliriz. Belki de biraz daha esprili yaklaşarak Hulk, yeşil kütle, yeşildev gibi şeylerde söylenebilir. Muti, onara karşı söylenince biraz kırıcı olabilir. (Yani kafamızı kırıcı :D )
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Darkgnome bu Mucit yeteneğin sayesinde silahlara modifikasyonlar yapabilirsin. En önemli yeteneğin ve para kazanma yolun bu aslında.

Fazla mermi alan şarjörler, tüfek mermisi atan tabancalar (.223 FMJ buna bir örnektir) ayrıca, tabancalara laser pointer, tüfeklere dürbün gibi şeyler.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Darkgnome wrote:Alnından vurulmada olmasın bence :D
Alnından vurulma yok, 100 gelirse kritik vurmuş sayacağım yine de fazla hasar eklenmeyecek ama el, bacak kopması, göz oyulması gibi etkileri olacak.
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Devrimk (oyundan yanlış hatırlamıyorsam) bu arabaları alternatif enerjilerle yürütmüyorlar mıydı? Bir tamirci bizden elektromagnet-füzyon aküsü mü, neyse atıyorum, sallıyorum yani öyle bir şey istemişti; bulursan arabayı çalıştırırım demişti ama bulamadım ve bulsaydım arabayla dolaşabilecek miydik çok merak ediyorum aslında.

.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

dwaxer wrote:.
Devrimk (oyundan yanlış hatırlamıyorsam) bu arabaları alternatif enerjilerle yürütmüyorlar mıydı? Bir tamirci bizden elektromagnet-füzyon aküsü mü, neyse atıyorum, sallıyorum yani öyle bir şey istemişti; bulursan arabayı çalıştırırım demişti ama bulamadım ve bulsaydım arabayla dolaşabilecek miydik çok merak ediyorum aslında.

.
Evet iki parça bulmak gerekiyor bulunca arabayla gezilebiliyordu. Araba da silahlarda kullanılan "Fusion Cell"di galiba enerji pilleriyle çalışıyordu.

Seninkisi benzinle çalışıyor ama o tip Füzyon Cell'le çalışan modeller bulunabilir ya da o hale getirilebilir.

Bir de yollar bakımsız ve bozuk olduğundan seninki gibi arabalar buna uygun hale getirilmiş. Amortisörleri daha yüksek, lastikleri daha dayanıklı, motor aksamına kum, toz kaçmasın diye özel korunaklı hale getirilmiş.

Normal bir arabayla yolculuk yapmak isterseniz (yollardaki eşkiyalar hariç) arabanın bozulup yolda kalma ihtimali yüksek.
Last edited by devrimk on Mon Aug 24, 2009 11:57 pm, edited 1 time in total.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Arkadaşlar sizi 1. seviye olarak maceraya çıkartmak istemedim New Reno'da bir kaç yan görev yapalım, seviye alalım.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Geri döndüğümde dükkanı kitlemeyi unutmuşsun olayı olmasın da :D
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

İlaçları ve kullanımlarını ekledim savaştan önce kullanmak isteyen olabilir.
Stimpak savaştan önce de kullanılabiliyor +50 hp veriyor aklınızda olsun.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Etkisi ne kadar sürüyor?
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Post Reply