Küreselleşme üzerine
Küreselleşme üzerine
Küreselleşme kelimesi 1960 yılında ortaya çıkmış ortaya çıkmış ve 1980li senelerde sıkça kullanılmıştır.Küreselleşme'nin en basit tanımı kültür Emperyalizmidir.ABD başta olmak üzere "üstün" batı ülkelerinin silahsız fetih hareketleridir.Kapitalizm'in doğal sonucudur.
Küreselleşmenin halka empoze ediliş şekli daha birlik içinde daha parlak bir gelecektir.Oysaki hayır küreselleşme sadece ekonomik açıdan güçlü ülkelere yarar sağlıyacaktır ve Dünya'daki halkları daha çok bölücektir.Küreselleşmeden ekmek yiyen Neo-Liberalistlere göre küreselleşme ilk gerçek küresel uygarlığın habercisi olarak değerlendirilmektedir.Neo-Marksistler ve radikaller içinse böyle bir "iyimser yaklaşım" doğru değildir.Onlara göre küresel kapitalizm, hem uluslar arasında hem de ulusların içinde eşitsizlik yaratmaktadır.Ancak sosyal korumada geleneksel refah devleti yolunun sürdürülmesinin zorlaştığı ve giderek eskidiği konusunda neo-liberaller ile hemfikirdirler.
Küreselleşmenin sonucu ulus devletin sonu ve birleşmiş bir Dünya değildir.Hergün birbirini yiyen kana bulanmış bir Dünyadır.ABD gibi sözde süper güçlerin gücüne güç kattıkları bir Dünya'dır.
Küreselleşme Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliğinin sonu ile altın çağına geçmiştir.Aslında SSCB'yi bitiren şeyde küreselleşmenin ta kendisidir.
1985te ABD,Almanya,Fransa,Kanada,İtalya,İngiltere ve Japonya yani zamanının en güçlü 7 dev sanayi ülkesi toplanmıştır ve birliklerine G7 demişlerdir.
2002 yılında ise bu birliğe Rusya eklenmiştir ve G8 meydana gelmiştir.
Amaçları küresel bir Dünya'dır.Yani sadece onlara ait olan bir Dünya.
Kana bulanmış bir Dünya.
Uyuttukları Dünya halkları ise bu fetih hareketlerini güle oynaya karşılamaktadır.Maalesef.
Kültürümüze sahip çıkmalıyız.Yozlaşmaya kapılmamalıyız.
Bu konuyla ilgili sizin görüşleriniz nedir?
Küreselleşmenin halka empoze ediliş şekli daha birlik içinde daha parlak bir gelecektir.Oysaki hayır küreselleşme sadece ekonomik açıdan güçlü ülkelere yarar sağlıyacaktır ve Dünya'daki halkları daha çok bölücektir.Küreselleşmeden ekmek yiyen Neo-Liberalistlere göre küreselleşme ilk gerçek küresel uygarlığın habercisi olarak değerlendirilmektedir.Neo-Marksistler ve radikaller içinse böyle bir "iyimser yaklaşım" doğru değildir.Onlara göre küresel kapitalizm, hem uluslar arasında hem de ulusların içinde eşitsizlik yaratmaktadır.Ancak sosyal korumada geleneksel refah devleti yolunun sürdürülmesinin zorlaştığı ve giderek eskidiği konusunda neo-liberaller ile hemfikirdirler.
Küreselleşmenin sonucu ulus devletin sonu ve birleşmiş bir Dünya değildir.Hergün birbirini yiyen kana bulanmış bir Dünyadır.ABD gibi sözde süper güçlerin gücüne güç kattıkları bir Dünya'dır.
Küreselleşme Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliğinin sonu ile altın çağına geçmiştir.Aslında SSCB'yi bitiren şeyde küreselleşmenin ta kendisidir.
1985te ABD,Almanya,Fransa,Kanada,İtalya,İngiltere ve Japonya yani zamanının en güçlü 7 dev sanayi ülkesi toplanmıştır ve birliklerine G7 demişlerdir.
2002 yılında ise bu birliğe Rusya eklenmiştir ve G8 meydana gelmiştir.
Amaçları küresel bir Dünya'dır.Yani sadece onlara ait olan bir Dünya.
Kana bulanmış bir Dünya.
Uyuttukları Dünya halkları ise bu fetih hareketlerini güle oynaya karşılamaktadır.Maalesef.
Kültürümüze sahip çıkmalıyız.Yozlaşmaya kapılmamalıyız.
Bu konuyla ilgili sizin görüşleriniz nedir?
mesaja kimsesinin cevap vermemesi beni açıkçası üzdü.Bu sadece başlığa bakılıp geçilecek bi konu değil.Ancak sanırım korkuların boşa bi yazarın hemde gerçek bir sanatkar ve siyaset adamının kitapında dediği üzere Komünizm in sonu gelmiştir bunun üzere kapitalizminde sonu gelmektedir ve gelecektedir sırada Kemalizm vardır çünkü o birçok görüşün açıklarına sahip değildir
- hayaletxxx
- Kullanıcı

- Posts: 68
- Joined: Fri Oct 17, 2003 10:00 am
- Location: düzce
???????????????
arkadaşlar gerçekten o lanet olası siyaseti zaten hayatımızın her saniyesinde yaşıyoruz birde buraya sokmanın alemi ne anlamadım?
Re: ???????????????
Canım benim.Hayatın siyasetle geçiyor demek senin.Politikacı falansın heralde.hayaletxxx wrote:arkadaşlar gerçekten o lanet olası siyaseti zaten hayatımızın her saniyesinde yaşıyoruz birde buraya sokmanın alemi ne anlamadım?![]()
Eh be bakalım hayatın siyasetle geçiyorsa aydınlat bizi ey büyük insan.Aydınlat bizi bilgilerinle.Gerçekten bu konuda görüşlerini merak ediyorum.
Sonra sileriz konuyu merak etme.
Neyse,
Küreselleşme uzun vadede kan dökücüdür.Küreselleşme halkları birleştiriyor gibi gözüksede aslında bir bakıma birbirlerinden iyice ayırıyordur.Küreselleşmiş bir Dünya Ã?topyadır.Sadece daha fazla savaşa ve daha farklı Dünya dengelerine sebebiyet vericektir.
-
Türklider
- Seçilmiş Savaşçı
- Posts: 1308
- Joined: Sun Sep 14, 2003 10:00 am
- Location: AFYON! Hehehehe...
Forumda siyaset değil; Politika yasaktır... Ã?ünkü siyaset bir felsefe, Politika ise bir mücadeledir... Bu yüzden tartışma alanları özellikle "siyaset politikaları" üzerine kurulu değilse yasaktır...
Mesela propaganda yapmadan tartışılırsa, isim verilmezse güzel bir konu bu...
Saygılarımla...
Mesela propaganda yapmadan tartışılırsa, isim verilmezse güzel bir konu bu...
Saygılarımla...
Türklider...
arkadaşlar olay aslında tamda bir siyaset olayı değildir bence önemli bi konu kendisi küreselleşme burda bunun tartışılması bi iş çıkarmaz zaten görüşlerimizi söleriz burda sorası uzamanz zaten ki TEH EXILE nin burayı siyaset yada politika amaçlı açtığını düşünmüyor ve önemli bir konuyu gündeme getirdiği için teşekkür ediyorum bu konudaki görüşlerim ise yok birleşik dünya devletleri imiş felan bunlar hikaye be canım boş işler bence küreşelleşme burda bir bahane sömürgeci devletler bun kullanarak saçma işler ve can yakan işler yapıyorlar canlarım
bu konunun dışında ble bu tarz yazılmaya devam edilirse konu içeriğinden dlayı değil saptığından dolayı kapatılacak dikkatli olalım
saygılar
bu konunun dışında ble bu tarz yazılmaya devam edilirse konu içeriğinden dlayı değil saptığından dolayı kapatılacak dikkatli olalım
saygılar
Diğerleri acı çektirirse
ben kan kustururum...
Onlar korkutursa ben dehşete düşürürüm.
Ve sizden yada başkasından alınması
gereken bir intikam varsa BEN alırım.
ben kan kustururum...
Onlar korkutursa ben dehşete düşürürüm.
Ve sizden yada başkasından alınması
gereken bir intikam varsa BEN alırım.
Re: Küreselleşme üzerine
+7532The_Exile wrote: Amaçları küresel bir Dünya'dır.Yani sadece onlara ait olan bir Dünya.
Kana bulanmış bir Dünya.
Uyuttukları Dünya halkları ise bu fetih hareketlerini güle oynaya karşılamaktadır.Maalesef.
Kültürümüze sahip çıkmalıyız.Yozlaşmaya kapılmamalıyız.
adamlar tamamiyle, dünya bizim olsun derken, dışarıya da biz size özgürlük getiriyoruz die propaganda yapıp uaynmamış milletleri kendi taraflarına çekip daha da kötü bi sona sürüklüyolar,bize şimdiden bulaşmış olan bu bulaşıcı hastalık umarım fazla yayılmaz...
saygılarımla...
Ozan gülüyordu olanlara. Kahkahası karanlığı deliyordu. Durdu bir an sonra yine kahkahası duyuldu. Bu seferki olacak olanlara atıftı...
başlık bu çizgide devam ettiği sürece sorun yok...
küreselleşme ama bunu boyutları ve şekli önmli bence..
sadece ekonomik yada siyasi açıdan bakmamak lazım olaya.bence küreseleşemenin en büyük boyutu ve gücü iletişim ve bilişimden geçiyor.
dünyada olan biten herşey saniyesinde evlerimize giriyor ve herkesle paylaşılıyor. en büyük olay da burda bitiyor. bir bakıyorsun bütün ülkelerin bütün kültürü senin bilgisayarında, tv nde , radyonda...
bunu için kana falan gerek kalmadı artık. adamlar kaleyi içten fethediyorlar ve kimsenin ruhu duymuyor. duyanlar da önemsemiyor( en kötüsüde bu). sinemaya git gör bakalım nasıl kendi reklamlarını yapıp kahraman ilan ediyorlar.
kan hani nerde? sadece ekranda..ama admlar nerdeyse yatak odamızdalar!!
saygılar.
küreselleşme ama bunu boyutları ve şekli önmli bence..
sadece ekonomik yada siyasi açıdan bakmamak lazım olaya.bence küreseleşemenin en büyük boyutu ve gücü iletişim ve bilişimden geçiyor.
dünyada olan biten herşey saniyesinde evlerimize giriyor ve herkesle paylaşılıyor. en büyük olay da burda bitiyor. bir bakıyorsun bütün ülkelerin bütün kültürü senin bilgisayarında, tv nde , radyonda...
bunu için kana falan gerek kalmadı artık. adamlar kaleyi içten fethediyorlar ve kimsenin ruhu duymuyor. duyanlar da önemsemiyor( en kötüsüde bu). sinemaya git gör bakalım nasıl kendi reklamlarını yapıp kahraman ilan ediyorlar.
kan hani nerde? sadece ekranda..ama admlar nerdeyse yatak odamızdalar!!
saygılar.
Sonsuz gücü elinde tutanın içindeki boşluktan daha büyük ne olabilir?
Tanrıların getirdiği çaresizliğe tanık olun...
Tanrıların getirdiği çaresizliğe tanık olun...
bişey geldi aklıma sinema diyince Azalin abim,
bir filmde Japonlar limana saldırdıktan sonra kameraya dönüp şey diyolardı : " Uyuyan bi devi uyandırdık!"
büyük ülkeler tv'nin gücünü farkedip toplumları savaş yerine kültür yozlaşması ile kendi tarafına çekio, herkes bilio mesela 5. caddeden sola dön orda hamburgerci pizzacı falan var
tama cıvıdım da cidden öle...
saygılarımla...
///edit by azalin
bir filmde Japonlar limana saldırdıktan sonra kameraya dönüp şey diyolardı : " Uyuyan bi devi uyandırdık!"
büyük ülkeler tv'nin gücünü farkedip toplumları savaş yerine kültür yozlaşması ile kendi tarafına çekio, herkes bilio mesela 5. caddeden sola dön orda hamburgerci pizzacı falan var
saygılarımla...
///edit by azalin
Ozan gülüyordu olanlara. Kahkahası karanlığı deliyordu. Durdu bir an sonra yine kahkahası duyuldu. Bu seferki olacak olanlara atıftı...
aslında bize bu konuları yani görüşlerini beynimize soktukları en etkili platform bence sinema bu tarz yapımlar zaten bunlara hazırlık oluyor dostlarım
Diğerleri acı çektirirse
ben kan kustururum...
Onlar korkutursa ben dehşete düşürürüm.
Ve sizden yada başkasından alınması
gereken bir intikam varsa BEN alırım.
ben kan kustururum...
Onlar korkutursa ben dehşete düşürürüm.
Ve sizden yada başkasından alınması
gereken bir intikam varsa BEN alırım.
