Küreselleşme üzerine

Başka hiçbir yere uymadı dediğiniz mesajlar için.
The_Exile
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 393
Joined: Fri Oct 10, 2003 10:00 am

Küreselleşme üzerine

Post by The_Exile »

Küreselleşme kelimesi 1960 yılında ortaya çıkmış ortaya çıkmış ve 1980li senelerde sıkça kullanılmıştır.Küreselleşme'nin en basit tanımı kültür Emperyalizmidir.ABD başta olmak üzere "üstün" batı ülkelerinin silahsız fetih hareketleridir.Kapitalizm'in doğal sonucudur.

Küreselleşmenin halka empoze ediliş şekli daha birlik içinde daha parlak bir gelecektir.Oysaki hayır küreselleşme sadece ekonomik açıdan güçlü ülkelere yarar sağlıyacaktır ve Dünya'daki halkları daha çok bölücektir.Küreselleşmeden ekmek yiyen Neo-Liberalistlere göre küreselleşme ilk gerçek küresel uygarlığın habercisi olarak değerlendirilmektedir.Neo-Marksistler ve radikaller içinse böyle bir "iyimser yaklaşım" doğru değildir.Onlara göre küresel kapitalizm, hem uluslar arasında hem de ulusların içinde eşitsizlik yaratmaktadır.Ancak sosyal korumada geleneksel refah devleti yolunun sürdürülmesinin zorlaştığı ve giderek eskidiği konusunda neo-liberaller ile hemfikirdirler.

Küreselleşmenin sonucu ulus devletin sonu ve birleşmiş bir Dünya değildir.Hergün birbirini yiyen kana bulanmış bir Dünyadır.ABD gibi sözde süper güçlerin gücüne güç kattıkları bir Dünya'dır.

Küreselleşme Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliğinin sonu ile altın çağına geçmiştir.Aslında SSCB'yi bitiren şeyde küreselleşmenin ta kendisidir.

1985te ABD,Almanya,Fransa,Kanada,İtalya,İngiltere ve Japonya yani zamanının en güçlü 7 dev sanayi ülkesi toplanmıştır ve birliklerine G7 demişlerdir.

2002 yılında ise bu birliğe Rusya eklenmiştir ve G8 meydana gelmiştir.

Amaçları küresel bir Dünya'dır.Yani sadece onlara ait olan bir Dünya.
Kana bulanmış bir Dünya.
Uyuttukları Dünya halkları ise bu fetih hareketlerini güle oynaya karşılamaktadır.Maalesef.
Kültürümüze sahip çıkmalıyız.Yozlaşmaya kapılmamalıyız.

Bu konuyla ilgili sizin görüşleriniz nedir?
ulfgar
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 612
Joined: Sat Mar 06, 2004 10:00 am
Location: istanbul
Contact:

Post by ulfgar »

mesaja kimsesinin cevap vermemesi beni açıkçası üzdü.Bu sadece başlığa bakılıp geçilecek bi konu değil.Ancak sanırım korkuların boşa bi yazarın hemde gerçek bir sanatkar ve siyaset adamının kitapında dediği üzere Komünizm in sonu gelmiştir bunun üzere kapitalizminde sonu gelmektedir ve gelecektedir sırada Kemalizm vardır çünkü o birçok görüşün açıklarına sahip değildir
Fallen
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1054
Joined: Sun Jul 04, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by Fallen »

Arkadaşlar bu başlığın çok uzun süre dayanabileceğini sanmıyorum, Forumda siyaset tartışmaya izin yok bu yüzden buraya cevap yazmakda mantıklı olmayacak.
Sahi nasıldır yüzü dostunun.. senin yüzündür o pürüzlü ve kusurlu bir aynada...
The_Exile
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 393
Joined: Fri Oct 10, 2003 10:00 am

Post by The_Exile »

Bu konu silinicekse şimdi silinsin.
Gidip raistlin mi döver elminster mı diye konular açıp o konuda tartışalım bol bol.
Efla
Site Admin
Site Admin
Posts: 3913
Joined: Sat Apr 10, 2004 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by Efla »

SAnırım bu kargaşa tanımlarda. küreselleşmeyi bu şekilde tanımlarsanız kan döken birşey olduğu gözükecektir kuşkusuz. Benim bildiğim anlamıyla dünya üzerinde herkesin sahip olduğu ortak değer yargılarına dayanır. Eşitliği öngörür. Emperyalizmi değil. Kültür emperyalizmi ağır bir tanımlamabence.
User avatar
hayaletxxx
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 68
Joined: Fri Oct 17, 2003 10:00 am
Location: düzce

???????????????

Post by hayaletxxx »

arkadaşlar gerçekten o lanet olası siyaseti zaten hayatımızın her saniyesinde yaşıyoruz birde buraya sokmanın alemi ne anlamadım? :twisted:
The_Exile
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 393
Joined: Fri Oct 10, 2003 10:00 am

Re: ???????????????

Post by The_Exile »

hayaletxxx wrote:arkadaşlar gerçekten o lanet olası siyaseti zaten hayatımızın her saniyesinde yaşıyoruz birde buraya sokmanın alemi ne anlamadım? :twisted:
Canım benim.Hayatın siyasetle geçiyor demek senin.Politikacı falansın heralde.
Eh be bakalım hayatın siyasetle geçiyorsa aydınlat bizi ey büyük insan.Aydınlat bizi bilgilerinle.Gerçekten bu konuda görüşlerini merak ediyorum.
Sonra sileriz konuyu merak etme.


Neyse,
Küreselleşme uzun vadede kan dökücüdür.Küreselleşme halkları birleştiriyor gibi gözüksede aslında bir bakıma birbirlerinden iyice ayırıyordur.Küreselleşmiş bir Dünya Ã?topyadır.Sadece daha fazla savaşa ve daha farklı Dünya dengelerine sebebiyet vericektir.
Türklider
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1308
Joined: Sun Sep 14, 2003 10:00 am
Location: AFYON! Hehehehe...

Post by Türklider »

Forumda siyaset değil; Politika yasaktır... Ã?ünkü siyaset bir felsefe, Politika ise bir mücadeledir... Bu yüzden tartışma alanları özellikle "siyaset politikaları" üzerine kurulu değilse yasaktır...

Mesela propaganda yapmadan tartışılırsa, isim verilmezse güzel bir konu bu...

Saygılarımla...
Türklider...
ulfgar
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 612
Joined: Sat Mar 06, 2004 10:00 am
Location: istanbul
Contact:

Post by ulfgar »

Turkleader çok güzel sölemiş bu konunun kilitlenecek bi tarafı yok
küreselleşme kapitalizmin çocuğudur ve her devrim gibi bunun da kana ihtiyacı vardır bana kan dökülmeden gerçekleştirilmiş tek devrim gösterin
findor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2247
Joined: Mon Jun 28, 2004 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by findor »

arkadaşlar olay aslında tamda bir siyaset olayı değildir bence önemli bi konu kendisi küreselleşme burda bunun tartışılması bi iş çıkarmaz zaten görüşlerimizi söleriz burda sorası uzamanz zaten ki TEH EXILE nin burayı siyaset yada politika amaçlı açtığını düşünmüyor ve önemli bir konuyu gündeme getirdiği için teşekkür ediyorum bu konudaki görüşlerim ise yok birleşik dünya devletleri imiş felan bunlar hikaye be canım boş işler bence küreşelleşme burda bir bahane sömürgeci devletler bun kullanarak saçma işler ve can yakan işler yapıyorlar canlarım
bu konunun dışında ble bu tarz yazılmaya devam edilirse konu içeriğinden dlayı değil saptığından dolayı kapatılacak dikkatli olalım

saygılar
Diğerleri acı çektirirse
ben kan kustururum...
Onlar korkutursa ben dehşete düşürürüm.
Ve sizden yada başkasından alınması
gereken bir intikam varsa BEN alırım.
The_Exile
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 393
Joined: Fri Oct 10, 2003 10:00 am

Post by The_Exile »

Turkleader olaya çok güzel bir açıklık getirmiş.Siyasi konuları tartışıyoruz.Hiç sevmem zaten politikayı.İki yüzlülük sanatıdır.
chosen
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1299
Joined: Fri May 07, 2004 10:00 am
Location: yollar...
Contact:

Re: Küreselleşme üzerine

Post by chosen »

The_Exile wrote: Amaçları küresel bir Dünya'dır.Yani sadece onlara ait olan bir Dünya.
Kana bulanmış bir Dünya.
Uyuttukları Dünya halkları ise bu fetih hareketlerini güle oynaya karşılamaktadır.Maalesef.
Kültürümüze sahip çıkmalıyız.Yozlaşmaya kapılmamalıyız.
+7532

adamlar tamamiyle, dünya bizim olsun derken, dışarıya da biz size özgürlük getiriyoruz die propaganda yapıp uaynmamış milletleri kendi taraflarına çekip daha da kötü bi sona sürüklüyolar,bize şimdiden bulaşmış olan bu bulaşıcı hastalık umarım fazla yayılmaz...

saygılarımla...
Ozan gülüyordu olanlara. Kahkahası karanlığı deliyordu. Durdu bir an sonra yine kahkahası duyuldu. Bu seferki olacak olanlara atıftı...
Azalin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1056
Joined: Fri Dec 26, 2003 10:00 am
Location: izmir

Post by Azalin »

başlık bu çizgide devam ettiği sürece sorun yok...


küreselleşme ama bunu boyutları ve şekli önmli bence..

sadece ekonomik yada siyasi açıdan bakmamak lazım olaya.bence küreseleşemenin en büyük boyutu ve gücü iletişim ve bilişimden geçiyor.

dünyada olan biten herşey saniyesinde evlerimize giriyor ve herkesle paylaşılıyor. en büyük olay da burda bitiyor. bir bakıyorsun bütün ülkelerin bütün kültürü senin bilgisayarında, tv nde , radyonda...

bunu için kana falan gerek kalmadı artık. adamlar kaleyi içten fethediyorlar ve kimsenin ruhu duymuyor. duyanlar da önemsemiyor( en kötüsüde bu). sinemaya git gör bakalım nasıl kendi reklamlarını yapıp kahraman ilan ediyorlar.

kan hani nerde? sadece ekranda..ama admlar nerdeyse yatak odamızdalar!!

saygılar.
Sonsuz gücü elinde tutanın içindeki boşluktan daha büyük ne olabilir?

Tanrıların getirdiği çaresizliğe tanık olun...
chosen
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1299
Joined: Fri May 07, 2004 10:00 am
Location: yollar...
Contact:

Post by chosen »

bişey geldi aklıma sinema diyince Azalin abim,
bir filmde Japonlar limana saldırdıktan sonra kameraya dönüp şey diyolardı : " Uyuyan bi devi uyandırdık!"
büyük ülkeler tv'nin gücünü farkedip toplumları savaş yerine kültür yozlaşması ile kendi tarafına çekio, herkes bilio mesela 5. caddeden sola dön orda hamburgerci pizzacı falan var :twisted: tama cıvıdım da cidden öle...

saygılarımla...




///edit by azalin ;)
Ozan gülüyordu olanlara. Kahkahası karanlığı deliyordu. Durdu bir an sonra yine kahkahası duyuldu. Bu seferki olacak olanlara atıftı...
findor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2247
Joined: Mon Jun 28, 2004 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by findor »

aslında bize bu konuları yani görüşlerini beynimize soktukları en etkili platform bence sinema bu tarz yapımlar zaten bunlara hazırlık oluyor dostlarım
Diğerleri acı çektirirse
ben kan kustururum...
Onlar korkutursa ben dehşete düşürürüm.
Ve sizden yada başkasından alınması
gereken bir intikam varsa BEN alırım.
Post Reply