Türkiyede Fantastik Edebiyat
-
FreyaImplorer
- Kullanıcı

- Posts: 408
- Joined: Thu Apr 01, 2004 10:00 am
- Location: Bursa
Türkiyede Fantastik Edebiyat
Evet bildiğiniz türkiyede yazılmış bir kitap var mı?şöyle türk yazarı olan falan.Yoksa şu kulaktan kulağada yazılır bi tane
.......Her neyse Gerçekten var mı?
Jacta alea est.
Türk yazarlar hakkında en fazla gayretli gördüğüm Xasiork Yayınevi'dir. Türk yazar mı diyordun, dur sayayım; Orkun Uçar, Sibel Atasoy -bu yayınevi sahipleri-, Nefrin Tokyay, Evren İmre ve daha adını bilmediğim çok kişi. Özellikle Orkun Uçar'ın Kızıl Vaiz ve Kara Gezgin kitaplarını (9 kitaplık derzulya serisinin ilk iki kitabı) tavsiye ederim, ben bir sonraki kitabın çıkmasını sabırsızlıkla beklemeye başladım şimdiden. 
Onun dışında biraz da dedikodu yapayım. Diyardaşlardan Gorath'ın da yazmakta olduğu kitapları olduğunu duydum, sorarsa benden duydunuz ona göre.
Hatta müthişmişler diye de ilave edin. 
Onun dışında biraz da dedikodu yapayım. Diyardaşlardan Gorath'ın da yazmakta olduğu kitapları olduğunu duydum, sorarsa benden duydunuz ona göre.
Taşlar unutana dek...
Sormama gerek kalmadı Palisdan senin söylediğini gördüm...
Xasiork ölümsüz öykü yayımevinin kapatıldığını duydum. Sanırım Orkunun kitaplarının devamı gelmiyecek. Barış Müstecaplıoğlunun Perg efsanelerini okumanı tavsiye ederim. Irk sayısının azlığına rağmen oldukça iyi bir kitap...
Xasiork ölümsüz öykü yayımevinin kapatıldığını duydum. Sanırım Orkunun kitaplarının devamı gelmiyecek. Barış Müstecaplıoğlunun Perg efsanelerini okumanı tavsiye ederim. Irk sayısının azlığına rağmen oldukça iyi bir kitap...
Hayatın anlamsız oyunlarında anlamlı bir kapı açmak için sadece gözlerini kapat ve... hisset...
Hisset yaşamak için olan savaşını, böylece elde edersin o sonsuz anlamı...
Hisset yaşamak için olan savaşını, böylece elde edersin o sonsuz anlamı...
yazarı şimdi aklımda deil ama bende türk bi yazardan
keşişin on günü die bi kitap okudum ama pek sıkıcı geldi dorusu
perg serisini bi ark daa sevmiş dedikleri kadar ii mi kine??
keşişin on günü die bi kitap okudum ama pek sıkıcı geldi dorusu
perg serisini bi ark daa sevmiş dedikleri kadar ii mi kine??
Ozan gülüyordu olanlara. Kahkahası karanlığı deliyordu. Durdu bir an sonra yine kahkahası duyuldu. Bu seferki olacak olanlara atıftı...
Kısa ve öz söyleyeyim,
Türkiyede fantastik edebiyat yok.
Sadece birkaç emekleme var onlarında nasıl sonuçlanacağını gelecek gösterecek.
Ama sadece fantastik edebiyat değil genel olarak Türk Edebiyatı bir düşüş içerisinde.
3.Dünya ülkesi olarak Türkiye okur yazar oranı olarak kendisi gibi üçüncü dünya ülkeleri arasında bile aşağı sıralarda yer alıyor.İyi Türk yazarlarının yetişmemesinin sebebi halk edebiyatla içiçe değil.Edebiyattan habersiz büyüyor ve ölüyor.
Okumayan bir halktan yazar çıkmaması gayet doğal.
Türkiyede fantastik edebiyat yok.
Sadece birkaç emekleme var onlarında nasıl sonuçlanacağını gelecek gösterecek.
Ama sadece fantastik edebiyat değil genel olarak Türk Edebiyatı bir düşüş içerisinde.
3.Dünya ülkesi olarak Türkiye okur yazar oranı olarak kendisi gibi üçüncü dünya ülkeleri arasında bile aşağı sıralarda yer alıyor.İyi Türk yazarlarının yetişmemesinin sebebi halk edebiyatla içiçe değil.Edebiyattan habersiz büyüyor ve ölüyor.
Okumayan bir halktan yazar çıkmaması gayet doğal.
Tabii bunun nedenlerinden biri de türk edebiyatına duyulan ilgisizlik. Tıpkı müzikte türkçe müzik dinlemeyen arkadaşlar gibi.
Hatta türk edebiyatını beğenmeyen arkadaşların ciddi bölümünün türk yazarı olan bir kitap alıp okumayı çok fazla denemediğini idda ederim (belki beni mahçup ederler)
Bir de belki bizim aydın kesimimiz roman yazarlığından gittikçe uzaklaşıyor bu da neden... Ama sanırım şu anda ünlü yazar olarak Ahmet Altan var değil mi? Tabii hala yaşıyorsa Gülten Dayıoğluna her zaman tapmışımdır.
Hatta türk edebiyatını beğenmeyen arkadaşların ciddi bölümünün türk yazarı olan bir kitap alıp okumayı çok fazla denemediğini idda ederim (belki beni mahçup ederler)
Bir de belki bizim aydın kesimimiz roman yazarlığından gittikçe uzaklaşıyor bu da neden... Ama sanırım şu anda ünlü yazar olarak Ahmet Altan var değil mi? Tabii hala yaşıyorsa Gülten Dayıoğluna her zaman tapmışımdır.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>