Point-n-Click Adventure Oyunları (Yorumlar)

Mucit Gnomların hayal makineleri, pc, konsol oyunları hakkında her sey..
Artemis Entreri
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1521
Joined: Tue Jun 14, 2005 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Artemis Entreri »

Sırada da Machinarium'u tanıtacağını söylemişsin ya, benden 10 puan sana :)
Been there. Seen that. Got the scars.
Lydronk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 882
Joined: Fri Feb 10, 2006 10:00 am
Location: Ankara

Post by Lydronk »

Machinarium cidden çok hoştu :D

Bu arada daha bugün Sam & Max'in ikinci sezonunun ilk bölümünü bitirdim oynayıp (sezon bittiğinsden beri arıyorum, son çareyi indirmekte buldum. n'apayım ama...), bence bir göz atmalısın, ilk sezondan başlayarak. zaten kısa sürüyor bölümler, ama dizi şeklinde ilerlemesi çok hoş. hani gerçi bu da üç boyutlu ama...
Image
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Machinarium'un tanıtımını koydum, tabii post curcunası içerisinde kayboldu ama... :)
Image
fmc
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 309
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:00 am
Location: antalya

Post by fmc »

çok iyi bir oyundu o machy. tanıtımda güğzel olmuş klavyene sağlık. devamın ıbeklişyoruz.
Zaman, kayan bir yıldız. Atmosfer ise; ben..
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

Alenthas wrote:Machinarium'un tanıtımını koydum, tabii post curcunası içerisinde kayboldu ama... :)

Valla bu tanıtım sayesinde benim haberim oldu ve temin edip oynamaya başladım. (filmi de izlemedim süprüz bozulmasın diye) İlk kısım hadi alıştırmaydı basitti ama ikinci bölümde o polis köprüsünü geçme hadisesindeki problemler beni gülümsetti doğrusu. Tabii henüz başındayım ama tam sazan gibi çözdüm derken problemin henüz çözülmediğinin anlaşılması güzel oluyor. Resimler de konsept olarak çok hoşuma gitti.

.......

Yıllar yıllar önce Atlantis diye bir oyun vardı; o da böyle bulmacalı ve aynı zamanda konuşmalı ve entrikalar filan vardı ama bazı bulmacalar çok zordu.

Bir de bir oyun daha vardı ki ben Japonyadan 8 disk PS versiyonunu almıştım; zaten çok zor olan oyunun Japoncasını çözemedim tabii; :mrgreen: o oyun aslında sanırım bu tip oyunların efsanesiydi; bir adada gözünü açıyorsun, bir kafesin içindesin. Biri gelip sana bir şeyler söylüyor ama anlamıyorsun (sanırım Japonca) :-P filan filan neyse ama adı hatırıma gelmiyor oyunun... Mistik miydi Myth miydi neydi yahu...

.
Artemis Entreri
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1521
Joined: Tue Jun 14, 2005 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Artemis Entreri »

Galata vardı abi Galata kulesinde geçen türk oyunu. Benim oynadığım ilk oyunlardan diyebilirim. Enfes bir oyundu, şimdi olsun oynarım (yalan). :D
Ama güzeldi harbiden, var mıdır bilen? hatırlayan?
Been there. Seen that. Got the scars.
fmc
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 309
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:00 am
Location: antalya

Post by fmc »

dwaxer wrote:
Alenthas wrote:Machinarium'un tanıtımını koydum, tabii post curcunası içerisinde kayboldu ama... :)

Valla bu tanıtım sayesinde benim haberim oldu ve temin edip oynamaya başladım. (filmi de izlemedim süprüz bozulmasın diye) İlk kısım hadi alıştırmaydı basitti ama ikinci bölümde o polis köprüsünü geçme hadisesindeki problemler beni gülümsetti doğrusu. Tabii henüz başındayım ama tam sazan gibi çözdüm derken problemin henüz çözülmediğinin anlaşılması güzel oluyor. Resimler de konsept olarak çok hoşuma gitti.

.......

Yıllar yıllar önce Atlantis diye bir oyun vardı; o da böyle bulmacalı ve aynı zamanda konuşmalı ve entrikalar filan vardı ama bazı bulmacalar çok zordu.

Bir de bir oyun daha vardı ki ben Japonyadan 8 disk PS versiyonunu almıştım; zaten çok zor olan oyunun Japoncasını çözemedim tabii; :mrgreen: o oyun aslında sanırım bu tip oyunların efsanesiydi; bir adada gözünü açıyorsun, bir kafesin içindesin. Biri gelip sana bir şeyler söylüyor ama anlamıyorsun (sanırım Japonca) :-P filan filan neyse ama adı hatırıma gelmiyor oyunun... Mistik miydi Myth miydi neydi yahu...

.
ben biliyorum o oyunu. Lost Via Domus :-P şaka bi yana bende küçükken bi cd kurmuştum. vahşi batıda geçiyordu ama anlamamıştım tabi ingilizce ve vur kır parçala yok. silmiştim :)
Zaman, kayan bir yıldız. Atmosfer ise; ben..
fmc
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 309
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:00 am
Location: antalya

Post by fmc »

Artemis Entreri wrote:Galata vardı abi Galata kulesinde geçen türk oyunu. Benim oynadığım ilk oyunlardan diyebilirim. Enfes bir oyundu, şimdi olsun oynarım (yalan). :D
Ama güzeldi harbiden, var mıdır bilen? hatırlayan?
level cd'de vermişti :D ilk bölümünü bile geçemedim o anahtarı bir kez bile alamadım. aldımda o arkadaki kapağı açamadım bir kezde. sonra sinirlenip bırakmıştım oyunu. tabi küçüktüm yine anlamamıştım ama ilgimi çekmişti. sonra sardım zaten realtime maceralara :D
Zaman, kayan bir yıldız. Atmosfer ise; ben..
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.

Machinarium'un wallpapers; ben kullanıcam, çok hoş.

http://bestgamewallpapers.com/machinarium

.
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.

Bu resimde kendimi buluyorum sanki... Bir türlü ısınamadığı ağır sanayi dünyasından bıkmış, hatta hurdaya çıkmış, aklı ve teneke kıçından başka elinde bir şeyi olmadığı halde, hep içinde ukde kalan bilgisayar oyun programcılığı dünyasına adım atmak isteyen bir robot! :mrgreen:
Teldeki kanatlı robot ise (Artemis) ona yol gösteriyor, "bak abi şu kapıdan gireceksin, ama önce anahtarı bulman lazım!" diyor.



Image

.
Artemis Entreri
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1521
Joined: Tue Jun 14, 2005 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Artemis Entreri »

Alemsin abi yaaa :D, e hani var mı elde birşeyler? Neler yaptın konuşalım bir ara.

@fmc: Evet bende level cdsiyle geldiğinde oynamıştım, bitirmiştim.
Been there. Seen that. Got the scars.
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Bu arada Monkey Island göndermelerinden birini buldum...

Ask me about Grim Fandango:
http://www.youtube.com/watch?v=Wt9mZ36b ... re=related
Image
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.

Machinarium'u bitirdim. :D evet işte böyle bulmacalı oyunların da tek kusuru bir kere bitirdin mi sil gitsin, nasılsa bir daha oynamazsın çünkü çözümü artık biliyorsundur.

ufak biir spoiler vereceğim, oynamamış olan hala kaldıysa bence bunu okusun çünkü insanı yok yere yanıltıyor; asansördeki

Code: Select all

temizlik robotunu yakalayabilmek için tam hortumunun ucundan tutmak lazım!

Bir de bazı alıp kullanabileceğiniz eşyaları görmeniz zor olabilir, çünkü arka fon rengiyle uyumlu olup adeta kamufle olmuş gibiler; aman sahneyi dikkatli gözleyin! :mrgreen:

Ben oyunu çok çok beğendim, zaten galiba resimlerine ödül almış dediniz ama bence bulmacaları da çok güzeldi. Her seferinde değişik değişik bulmacalar gelip hem şaşırttı hem eğlendirdi. Meraklısına tabii, herkes bu tip oyunları sevmeyebilir. Bazı kişiler, "yahu bir yük asansöründe bile şifre mi olur! Ne saçma!" diyebilir. Bence de aslında saçma değil, çünkü görevli olmayan kullanmaya kalkıp, yanlış bir şey yaparak kaza çıkarabilir. Asıl saçma olan First Person Shooter oyunlarında bir mouse wheel hareketiyle ard arda roketatar, tüfek tabanca, gatling gun, vs çıkarıp sokmak ve güya binlerce cephanesiyle birlikte bütün bu silahlar üzerindeyken koşup atlamak zıplamak vs :-P

Machinarium kendi fantastik ve özgün dünyasını yaratarak oyuncuya olan biteni yadırgamaması için olanak sağlıyor. Karakterler çok sevimli, mekanlar çok güzel (ben artık bilgisayarımda masaüstü olarak kullanıyorum) bulmacalar tam kararında ve birbirini taklit etmeyecek kadar çeşitli, tatlı süprizlerle dolu bir oyun. Ayrıca eski atari oyunlarına bir saygı duruşu da yoğun bir şekilde göze çarpıyor.

.[/b]
Post Reply